Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Cellehingstar

Att hingsten är Celle-ägd, dvs av Landgestüt Celle. Celle grundades 1735 vid staden Celle i Tyskland. Idag har stuteriet ca 140 st avelshingstar.

Är det ett tyskt stuteri man får välja, vilket årtionde som helst - ja då är det bara Trakehnen och 1950-talet som gäller.
Tänk å få se hingstar som Hansakapitän, Totilas, Komet och Gondolier :love:.

Dit skulle jag också villa åka, förstås, men kanske förflytta mig till slutet av 1800-talet med hingstar som bl.a. Morgenstrahl och Flügel. :D Eller varför inte Flyinge och Strömsholm vid samma tidpunkt...

C

cajsastina

Jag har varit på Celle och det är absolut inget att hurra för studiebesöksmässigt. Klart de har fina klassiska hingstar där men det är inte mykcet roligare där än på Flyinge! :D

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6485 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Artikel
Hästnyheter Många svenska stall och ridanläggningar är just nu stängda på grund av rädsla för EHV-1. Riksanläggningen Flyinge är en av dem. I en...
Svar
0
· Visningar
73
Avel Jag sitter precis och tittar i Flyinges hingstkatalog och blev förvånad över att Total Hope står som 168 cm i mankhöjd. På bruksproven...
2
Svar
21
· Visningar
1 848
  • Artikel
Hästnyheter Det gick bra för de skånska ryttarna i ATG Riders League Grand Prix i Kungsbacka i helgen som gick. Vann gjorde Flyinges Jens Fredricson.
Svar
0
· Visningar
81
  • Artikel
Hästnyheter Landslagstrupperna bjöds i helgen in till en särskild tävling i Flyinge med fokus på mästerskapsprogrammen. Några ekipage stack ut lite...
Svar
0
· Visningar
71

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar