Chanels valpar

Sampi

Trådstartare
Då vi haft en valptråd för Voffs schäfervalpar och Russinbulles heelervalpar så tänkte jag att det vore trevligt med en tråd för mina mittelspitzvalpar. :) Min fina lilla Chanel födde den 29 april fyra välskapta små varelser. Förlossningen var ett skolboksexempel, den var med andra ord mycket enkel och Chanel var enligt mig mycket duktig och stark. :grin: Valparna är mycket pigga, livskraftiga och av bra storlek, speciellt med tanke på att de egentligen inte var beräknade att födas förrän idag. Chanels är en mycket duktig och lyhörd mamma som tar väl hand om sina små.

Det blev två hanar och två tikar. Tikarna ska heta Azalea och Anastasia. Hanen med "vitt bälte" över ena höften heter Aslan och den sista hanen klurar jag fortfarande lite på gällande namn. En av tikarna kommer vi behålla själva, så det blir en hund ni kommer få se en del på Bukefalos framöver också. :banana:

Värt att nämna är att detta är Chanels första kull. Hon kommer få två kullar under mina föräldrars kennelnamn, det vill säga denna och en till. Sedan ska hon inte ha fler delvis då jag för egen del inte ser någon anledning att använda en tik mer än så och delvis för att vi ska syssla med lite andra tidskrävande saker. :)


idaf5h.jpg


Bild på tikarna

mj7si1.jpg


Bild på hanarna

bj60ro.jpg


Bild på alla valparna

31676602_1532565580174951_2735398373707218944_n.jpg
 
Jag kände inte till varken Aragog i Harry Potter eller Aragorn i Sagan om ringen för att vara ärlig. Aragon som jag skrev först var helt rättstavat. :) Men jag kanske ändrar till Aragorn så får killarna i den här kullen vara karaktärer från film. :D
 
Jag kände inte till varken Aragog i Harry Potter eller Aragorn i Sagan om ringen för att vara ärlig. Aragon som jag skrev först var helt rättstavat. :) Men jag kanske ändrar till Aragorn så får killarna i den här kullen vara karaktärer från film. :D
Aha, det hade jag inte kunnat räkna ut :D

Jag googlade nu och

Aragon kan syfta på:
Filmkaraktärer låter väl som ett roligare val :)
 
Aha, det hade jag inte kunnat räkna ut :D

Jag googlade nu och

Aragon kan syfta på:
Filmkaraktärer låter väl som ett roligare val :)

Ett roligare val än kapitalförvaltningsbolag? Nu måste du väl ändå skoja? :D
 

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 081
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 191
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej! Jag har en tjanst att be om, for jag haller pa att fundera mig galen.. Om 4 veckor ska vi hamta hem en liten Vastgota spets...
Svar
18
· Visningar
1 787
Senast: ElinAgnes
·
Hundhälsa Jag har en 10 veckor gammal samojed valp som drabbats av nått skumt. Han har tappat päls uppe på nosen (nosryggen), runt ögonen och...
Svar
7
· Visningar
6 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp