Chaps med trasig dragkedja

Pinus

Trådstartare
Jag blir tokig... har ett par chaps där den där lilla kanten som ska ned i dragkedjan har trasats sönder, vilket gör det helt omöjligt att få in den. Det har nog suttit en liten plastkant där men som av oklar anledning är borta. Svårt att förklara detta i text märker jag men... vet ni några bra tips på hur man kan fixa detta själv eller måste jag lämna i de så hela dragkedjan byts?
 
Jag blir tokig... har ett par chaps där den där lilla kanten som ska ned i dragkedjan har trasats sönder, vilket gör det helt omöjligt att få in den. Det har nog suttit en liten plastkant där men som av oklar anledning är borta. Svårt att förklara detta i text märker jag men... vet ni några bra tips på hur man kan fixa detta själv eller måste jag lämna i de så hela dragkedjan byts?
Lim och dela ett sugrör så det blir en ny plastkant. Det borde funka (gör det på alla dessa fixa själv filmer på Facebook 😂😁)
 
Jag blir tokig... har ett par chaps där den där lilla kanten som ska ned i dragkedjan har trasats sönder, vilket gör det helt omöjligt att få in den. Det har nog suttit en liten plastkant där men som av oklar anledning är borta. Svårt att förklara detta i text märker jag men... vet ni några bra tips på hur man kan fixa detta själv eller måste jag lämna i de så hela dragkedjan byts?

Är nedre delarna "början" s a s trasiga så måste hela kedjan bytas.
 
Lim och dela ett sugrör så det blir en ny plastkant. Det borde funka (gör det på alla dessa fixa själv filmer på Facebook 😂😁)

Det funkar kanske någon enstaka gång, det behövs maskiner för att smälta/pressa fast en sådan ny bit. Troligen är tyget den skulle ha suttit i också skadat.

En budgetlösning är att sy fast en ny dragkedja i tyget som den befintliga kedjan sitter i. Så att den nya sitter bakom den gamla s a s... Om du inte har lust att lägga ner några större pengar, blir lite större storlek...
 
Typiskt, får väl bita i det sura äpplet och få det fixat hos någon. Gör typ skomakare sånt eller vart ska man vända sig...?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 357
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 590
Senast: alazzi
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 298
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Igår hade jag en köpare här som provade ett par helt nya stövlar som jag ska sälja då jag gått ner i vikt. Jag mötte henne i dörren och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 771
Senast: Lipperta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp