Chaps som passar tant med tjocka vader.

Skjøldur

Trådstartare
Jag har aldrig haft några chaps men jag har kommit på att det vore en bra att ha, inte minst som skydd mot myggen. Idag var jag på en stor hästsportbutik men de hade inga som var vida nog. Expediten sa att förr fanns de att beställa i olika vidder men inte nu längre. Har någon här på buke hittat några? Jag kan tänka mig att ge max 700 för ett par.
 
Jag har aldrig haft några chaps men jag har kommit på att det vore en bra att ha, inte minst som skydd mot myggen. Idag var jag på en stor hästsportbutik men de hade inga som var vida nog. Expediten sa att förr fanns de att beställa i olika vidder men inte nu längre. Har någon här på buke hittat några? Jag kan tänka mig att ge max 700 för ett par.
Har haft samma problem när jag skulle köpa chaps. Jag har väldigt breda vader så de som man hittar i de flesta ridsportsaffärer är inte på långa vägar vida nog. Har du kollat Fuller fillies, engelskt märke men borde inte vara något problem att beställa från dem.

Jag måttbeställde mina, blev snäppet dyrare än ditt maxpris men det var helt klart värt det. Fick ett par fina och bekväma mockachaps, nu har jag däremot gått ner en del i vikt så de är något för stora nu. Har inte orkat sätta mig in i att beställa/leta efter nya då det var rätt omständigt senaste gången.
 
Kan varmt rekommendera Fuller fillies. Jag har beställt därifrån flera gånger, har alltid funkat bra.,
 
Menar du chaps eller shortchaps?
Och hur breda är dina "tjocka vader"?

Jag har relativt tjocka vader, men Ariat xvid kan jag ha (men de är lite dyrare) och även några från hööks, faktiskt. Tror de kostade runt 400.
Det är shortchaps alltså.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 837
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 228
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 696
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 613
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp