Bukefalos 28 år!

Charles Owen - storlek?

celeste

Trådstartare
Hej!

Jag tänkte beställa en hjälm från Charles Owen, troligtvis modellen Hampton (alternativt Wellington) och undrar hur de är i storleken? Har hört att de är lite mindre än andra märken?

57 är alltid lite litet för mig och 58 alltid lite stort, så jag har med andra ord 57,5.

Det finns ingenstans här i närheten jag kan prova, så jag får väl skicka tillbaka den i värsta fall men det vore ju skönt att få rätt från början :)

Någon som vet vad den exakta skillnaden är på Hampton och Wellington förresten?

Tack!
 
Sv: Charles Owen - storlek?

Jag har Wellington Classic och ja, den är en stl mindre än andra hjälmar. Jag har alltid 56 men i den har jag 57, annars hade den varit obekväm.
 
Sv: Charles Owen - storlek?

Har en CO (även om jag nu inte för mitt liv kan minnas vad modellen heter ;) ) i min vanliga hjälmstorlek, 58. Det jag hörde innan jag köpte min var att de töjer sig en del, så hellre lite tight än tvärtom precis vid inköp. Min hjälm var mycket riktigt tight när jag fick hem den, men har dessvärre inte format sig så väl som jag fått höra att den skulle. Den är således fortfarande aningen tight... :grin:

Jag köpte i och för sig min när jag var i USA så den är en amerikansk storlek i som jag bara
"översatte" till europeiska med hjälp av googling, så jag vågar inte säga att det är helt tillförlitligt ;).
 
Sv: Charles Owen - storlek?

Jag har en Charles Owen, däremot en John Whitaker. Och jag säger precis tvärtom, de är större än andra märken. Jag har i alla andra hjälmar alltid haft 59. I JW har jag 58! Och den är rymlig. Jak kan t o m trycka ner 57 på mitt huvud, men då blir det väl tight. Och 57 finns det inte en chans i världen att jag kan få på mitt huvud med ngt annat märke.
 
Sv: Charles Owen - storlek?

Hmm, då blir det spännande att se när den kommer om den är liten eller stor! :) Jag mailade försäljaren och frågade vilken de rekommenderade och de trodde att 58 skulle passa mig så jag håller tummarna.

Tack för svaren!
 

Liknande trådar

Utrustning Har ga långt till Hööks, så tänkte beställa en Lynx hjälm... Men hur är den i strl? Provade den andra modellen en gång, strl 59 var för...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: grodan21
·
Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 728
Senast: mowglieee
·
Utrustning Har alla hjälmar från Charles Owen samma passform? Har bara provat en modell och den satt bra, men just den tycker jag är så ful...
Svar
13
· Visningar
947
Utrustning Det visade sig att tränset jag köpte från börjes hade ingen bra passform på min häst, så det måste åka tillbaka :( Nu letar jag efter...
Svar
4
· Visningar
1 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp