Charlotte Dujardin tillbaka efter avstängningen

Tror inte det blir någon skillnad som en avelsprofil skrev på sitt facebook när alla förfasade sig "att snacka om att kasta sten i glashus"

Alltså jag har de senaste åren känt mig så besviken på ridsporten, framförallt dressyrvärlden.
Så när folk inte tar avstånd tänker jag bara att "jaha, de tycker inte det är så farligt eller de har nog betett sig likadant själva."

Förstår verkligen inte hur man kan säga sig älska djur och så bete sig så. Och när folk säger att det är ett misstag, personen har lärt sig bättre eller personen var stressad etc. För mig är det inte rimliga förklaringar. En person som respekterar och älskar djur vill inte stå och piska på en häst på det sättet.

Om jag var en djurplågare hade jag skämts ögonen ur mig och aldrig någonsin velat visa mig offentligt igen. Hoppas verkligen att hon inte blir väl mottagen.
Jag jobbade i flera dressyrstall i sena tonåren/tidiga 20-års åldern. Jag tror alla hästar som skulle lära sig piaff kom in till stallet med svullnader efter piskrapp när de skulle ”lära” sig piaffera.

Samtidigt så har jag lärt flera hästar på piaff på töm utan mer än att gradvis öka samlingen tills de naturligt piafferat. Så tänk om man bara gett de här hästarna ett år till av att bygga styrka med ryttare liksom.

Liknande trådar

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

• Märklig reklam

Omröstningar

• Vintertid
Tillbaka