Bukefalos 28 år!

Chat ovanpå diskussioner

honung

Trådstartare
Nä, Gunnar. Det där var inget bra. alls.

Det är störande, utrymmesstjälande och en utmärkt grogrund för tjafs.
Jag har redan sett tjuvnyp kopplade till pågående diskussioner i det där chattfönstret.

Hur anmäler man på tal om det osjysstheter som pågår i den där chatten? Där kan jag ju inte triangla någon, eller?

Och du fick reaktioner på att det blev smalt och gyttrigt av reklamen, jag kan inte förmå mig att se en inklämd chat vara mer förmildrande än reklamen...vad har du för skäl att smyga in en Chat mitt i allt? :(
 
Sv: Chat ovanpå diskussioner

Hej Honung, tack för konstruktiv kritik.

Grogrund till tjafs finns även i "vanliga forumet"... Då många inte har samma syn på vett o netikett...

Alla moderatorer har modereringstillstånd på chatten, så vi försöker hålla koll så gott vi kan när vi är online.

Och det finns alltid en logg för Gunnar att gå tillbaka i chatten, så även om någon tror att det är OK med tjuvnyp och att man kommer undan med det, för att de har raderat sitt inlägg, så att det inte syns i rutan så är det fel. Gunnar har logg på allt. Och i övrigt är det bara att göra en printscreen o skicka till Gunnar eller annan moderator, så tar vi ställning. :bow:
 
Senast ändrad:
Sv: Chat ovanpå diskussioner

Jag tycker inte alls som du.

Jag stör mig inte alls på den och tycker inte att den stjäl utrymme precis.

Tvärtemot tycker jag att det är en kul sak även om jag inte har räknat ut helt ännu hur man skriver. Å andra sidan är det ingen fara på taket för jag har inget att skriva...:o

Jag tycker att den ska vara kvar!:banana:
 
Sv: Chat ovanpå diskussioner

Jag tycker också den ska vara kvar, och tjuvnyp kan man ju både ta och ge, vi är ju vuxna människor. :grin:


*nähä, inte det*:angel::D
 
Sv: Chat ovanpå diskussioner

Klicka på
collapse_tcat.gif
så slipper du se den. :idea:

Det var min första åtgärd då jag oftast surfar på en 8.9" skärm, då ser man inte ens första inlägget om snackrutan är utfälld.
 
Senast ändrad:
Sv: Chat ovanpå diskussioner

Det kom jag nyss på och skyndade in här för att skriva det, men du han före! :D
 
Sv: Chat ovanpå diskussioner

Tycker det finns gott om tjuvnyp även i trådarna så varför skulle chaten inte få vara kvar- av DEN anledningen.

*Japp, alldeles vuxna är vi.... ibland:angel:*

P.s Det framgår nog inte i mitt inlägg, men jag håller alltså med dig i det du skrev :idea: D.s
 
Sv: Chat ovanpå diskussioner

*kl*
Min första reaktion är att vilken bra idé:).
Man kan ju som sagt minimera den om man inte vill se:).
 
Sv: Chat ovanpå diskussioner

Tacka gudarna för att man kunde trycka bort chatten, hoppas bara att man slipper göra om det varje gång man loggar in.
 
Sv: Chat ovanpå diskussioner

Klicka på
collapse_tcat.gif
så slipper du se den. :idea:

Tack! :bow: Nu fick jag bort eländet.

IngelaH: För övrigt tycker jag nog att moderatorerna har mycket att läsa ändå, förutom att sitta och glo av en chat.
----
Min reaktion grundar sig nog på att jag inte ser bukefalos senior som ett utrymme för chat, snarare för diskussion, och där har vi ju lek&tjatter-trådarna. Så vad ska vi ha en (jädra) chatkanal framme för? Vill man chatta så finns ju chatten på egen sida. Sitta och glo av frimärksstor chat på sex rader fyller inte någon annan än funktion än att den är möjlig anser jag.
Jag ser hellre att Gunnar lägger energi på grupper än på att möjliggöra chat för alla snackforum. :cool:
 
Sv: Chat ovanpå diskussioner

Har vi fått en ny chat?? Eller är det "snacksidan" ni pratar om?
Jag saknar den gamla något enormt....
 
Sv: Chat ovanpå diskussioner

*kl*

En snabb titt och jag gick från Senior till hit.





...för jag hittade inte in i chatten...
 
Sv: Chat ovanpå diskussioner

Om det är ngn tröst så fattar jag ingenting av det. Inte för att jag bryr mig i och för sig. Jag har tryckt bort dem.
 
Sv: Chat ovanpå diskussioner

Jag hittar in i chatten genom länken i vänstermenyn, men det tog ett tag innan jag fattade var man skrev när jag väl var inne.
Ang "förtitten" i forumen, så undrar jag om man kan skriva där eller om man ska in i chatten först? och hur gör man i så fall när man är inne t ex på Senior, utan att använda vänstermenyn?!?
 
Sv: Chat ovanpå diskussioner

Japp, du kan skriva där i vänstra rutan uppe i "förtittsfönstret" som du säger om du vill. Men jag föredrar att öppna vanliga snacksidan, för då ser jag vilka som är där. =)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp