Chevalet-bra myggmedel?

Zolimita

Trådstartare
Vad tycker ni om Chevalet? Just nu har jag Renons som jag inte tycker funkar så bra.Verkar som om man måste smörja ofta med det för att det ska vara bra.Funderar också på beckolja.
 
Har använt en uppsjö av olika myggmedel som inte har fungerat tillfredsställande.
frown.png

Bor dessutom i myggens Mecka-Norrbotten och det medel som fungerar här är just Chevalet. Pga det hårda mygg-trycket här smörjer jag oftare än förpackningen föreskriver, men det fungerar alldeles utmärkt.
biggrin.png

Att rekomendera...
bow.gif
bow.gif
 
Senast ändrad av en moderator:
Sluta fundera. Jag gör så att jag späder ut beckoljan med matolja och det fungerar. Fick tipset av en gammal hästkarl. Timmerhuggarna uppe i myggrika Norrland visste vad dom behövde.Sen är det också klådstillande för ev.eksemhästar. Lycka till
smile.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag använde Renons tidigare men köpte nyligen en flaska Chevalet. Hittils har det fungerat kanonbra, och jag har på det på bringan eftersom det är där min häst blir värst angripen.
 
:eek: :confused: :)
Den här tråden lade jag ju in förra sommaren!!!
Kan ju svara då att jag tycker nu att chevalet är suveränt!
 

Liknande trådar

Småbarn Nästa vecka börjar dottern på förskola och vädret verkar ha gjort att det kläckts svärmar av mygg i området. Förskolan ligger bredvid en...
Svar
10
· Visningar
1 095
Senast: Manji
·
Hästvård En häst har fått svallkött på ett ben. Veterinären tyckte att vi ska "gnugga bort det själva" och att de inte behövde komma ut och skära...
Svar
15
· Visningar
1 727
Senast: Summerwind
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: Murray
·
Relationer Jag har en bekant som delar massa rasistisk, inskränkt, klimatförnekande smörja på Facebook. Jag skulle kunna göra det enkelt för mig...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 405
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp