Chezz vs. Hidalgo

BulletForMyValentine

Trådstartare
Jag har fastnat i sadelletar-djungeln och behöver hjälp med för- och nackdelar om några sadlar. Jag kan inte bestämma mig vilken sadel jag ska köpa.
Min häst har svängd rygg och en markerad/hög manke. Just nu rätt omusklad.

De jag kollat på är Hidalgo Valencia II och Chezz Calido Le eller Iberico Le.
Någon här som har erfarenhet av någon av sadlarna?
Hur passar sadlar med läderbom hästar med svängd rygg och markerad manke?
Jag vill inte ha en sadel som är hård i sätet, har fattat att Ibericon är rätt hård. Hur är det med de andra sadlarna?

Calidon verkar bra med extra utrymme vid manken och att det verkar följa med ilägg att lägga under panelerna vid manken, men hur är sitsen?
Men Hidalgon verkar de flesta vara nöjda med.

Drömmen är en ST Espaniola eller en bomlös Western men dom ligger långt över min budget på 5-7000:-

Snälla, hjälp mig!
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 743
Senast: lillamy73
·
Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först...
2
Svar
21
· Visningar
2 374
Senast: caballus
·
Utrustning Vilka bomlösa sadlar funkar till en häst med markerad manke och svängd rygg? Hästen är ett varmblod fd travare. Sadeln ska ha läderbom...
Svar
1
· Visningar
735
Utrustning Här kommer första sadeltråden från mig. Lär nog bli fler i framtiden:p Jag har ju blivit med storhäst för ett tag sen och funderar lite...
Svar
3
· Visningar
1 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp