Chica är hemma (vildkaninungen)

_Skifting_

Trådstartare
Så, nu har jag fått hem min lille goding, Chica!:love: (Chica betyder flicka på spanska)

Det var den lille vildkaninungen som Bansan här på buke hade. Den som hennes katt hade släpat in..
Nu är hon iaf hemma och i sin nya bur..:p

har även avlusat henne för säkerhets skull.. Vill ju inte ha in ohyra med tanke på dom andra djuren... :crazy:

Men det gick bra.. hon blev lite chockad, men det är ju en risk man tar..
Men nu sitter hon invirad i en handduk och tvättar sig.. Det är gott gry i lill-tjejen..

Ska uppdatera med bilder så fort hon torkat (ser lite.. hmm.. Slibbig ut nu...)...

Men men.. det går nog bra..:banana: :banana: :banana:

Ps. någon som vet om man e tvungen att rapportera att man har en vildkanin och isf var?? D.s
 
Sv: Chica är hemma (vildkaninungen)

Så söt hon är :love:

Tur att någon kunde ta hand om henne!
 
Sv: Chica är hemma (vildkaninungen)

joo.. det är helt underbart att ha henne här.. :love:

Hon sitter just nu UNDER hö-gallert och tuggar lite förstrött på ett grässtrå, så nog ska hon reda sig och bli bra.. Buren ser lite för stor ut, men hon växer nog i den ska vi se.. ;)
 
Sv: Chica är hemma (vildkaninungen)

Haha, en liten bustjej kanske :)

Jadå, söta små ungar brukar ha en tendens till att växa upp alldeles för fort och bli stora fina vuxna :d
 
Sv: Chica är hemma (vildkaninungen)

Man får väl inte ha dom längre än 48 timmar?
det borde väl räknas som ett vilt djur, och te x harar får du ju inte som privatperson ha längre än 48 timmar hemma.
 
Sv: Chica är hemma (vildkaninungen)

nää.. vet inte, men hon som hade henne innan fick ju typ svaret att typ slå ijäl den..
det tänker jag INTE Göra!!

Men ska ringa dom på måndag och höra vad dom säger.. Eller så har man den som en "dvärgkanin", ser juh ut som en sån....

men tänker dock inte ta ijäl henne... :mad:
 
Sv: Chica är hemma (vildkaninungen)

Nej, ha ihjäl den behöver du väl inte ha..

Men jag antar att det inte är lagligt att ha den hemma, så det bästa vore väl att släppa ut den?
Men hör med dom, så vet du ju... :)
 
Sv: Chica är hemma (vildkaninungen)

släppa ut den kan jag inte.. har ju prec luskat ut att hon är MAX 5 veckor gammal.. men får juh som sagt se vad dom säger på måndag..

Hoppas Hoppas... :love:
 
Sv: Chica är hemma (vildkaninungen)

eller så skiter man i att berätta så vet ingen :p fast håller med om att det faktiskt är ett vilt djur
 
Sv: Chica är hemma (vildkaninungen)

Om man hade släppt ut den där man hittade den ungefär så hade den kanske hittat till sin mamma igen...
Och den skulle kanske klara sig själv också, vildkaninungar (som bor ute) klarar sig ju, inte sant?
 
Sv: Chica är hemma (vildkaninungen)

Om man hade släppt ut den där man hittade den ungefär så hade den kanske hittat till sin mamma igen...
Och den skulle kanske klara sig själv också, vildkaninungar (som bor ute) klarar sig ju, inte sant?


Nja, det skulle man gjort direkt katten kommit med den. Nu är den t.o.m. badad, hur ska mor kanin kunna veta att detta är hennes unge.
 
Sv: Chica är hemma (vildkaninungen)

Nja, det skulle man gjort direkt katten kommit med den. Nu är den t.o.m. badad, hur ska mor kanin kunna veta att detta är hennes unge.


Joo.. den kommer ju aldrig klara sig!!
Nu är den långt hemmifrån, badad och varit innomhus i ca 1 vecka...
det är nog att dömma den till en säker död att släppa den.. men ska ringa på måndag och se vad dom säger, men det blir väl att jag behåller henne..
 
Sv: Chica är hemma (vildkaninungen)

gjort är gjort i alla fall, antingen får du behålla eller slå ihjäl den, och ska du slå ihjäl den har du två val: behålla i smyg eller slå ihjäl.
 
Sv: Chica är hemma (vildkaninungen)

Om man hade släppt ut den där man hittade den ungefär så hade den kanske hittat till sin mamma igen...
Och den skulle kanske klara sig själv också, vildkaninungar (som bor ute) klarar sig ju, inte sant?

Jag fick beskedet av viltrehab att man inte får släppa ut dem igen heller för de blir inte accepterade av kaninsamhället igen.

Jag förskte verkligen få till att hon skulle bli vild igen men organistionerna visada inget som helst intresse & bad i stort sett mig ha ihjäl henne.
 
Sv: Chica är hemma (vildkaninungen)

Jag fick beskedet av viltrehab att man inte får släppa ut dem igen heller för de blir inte accepterade av kaninsamhället igen.

Jag förskte verkligen få till att hon skulle bli vild igen men organistionerna visada inget som helst intresse & bad i stort sett mig ha ihjäl henne

Vad dåligt av dem, de hade väl likaväl kunnat gett lite tips på hur man kunde ha kaninen för att den inte skulle bli för tam och ev kunnat släppas ut när den växt till sig lite.

Jättesöt kanin för övrigt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp