chinchilla?

M

monkanrox

är det ngn som är ägare till en chinchilla?

jag ahr en som heter Korven, har har bara tre ben! helt stört, han förlorade ett för kanske åtta år sedan, vet inte hur. en dag när jag kom hem från skolan var det bara borta. men han lever ochf rodas bra trots sitt handikapp
 
Sv: chinchilla?

har 2 hanar.. en som börjar bli lite gammal nu som vet vad han vill med ett himla humör om han känner för det och en galen ung en, men himla rolig som brukar prata. :D
 
Sv: chinchilla?

13 år är en aktningsvärd ålder! Vad roligt med en såpass gammal, mina är "bara" 4 och 5 år.
 
Sv: chinchilla?

Jodå, hon är lika pigg som alltid. Lite risig i pälsen för tillfället bara.
trixie.jpg
 
Sv: chinchilla?

Ja :love:
Så här såg hanen ut, som numera är avliden :(
chewie1.jpg


Det finns så många fina färger :love: om vi mot förmodan skaffar fler så skulle jag vilja ha en svart, eller kanske marmorerad eller violett eller eller :p
 
Sv: chinchilla?

Kan ni inte visa hur de bor i sina burar också? Börjar klia i fingrarna på en viss person :angel:
 
Sv: chinchilla?

Ett litet russinmonster :D, såna har jag också hemma ;).

Mina hona är en wilson white (favoritfärgen!) och hanen standard grå. Ska bli spännande att se vad de kan producera för bäbisar!
 
Sv: chinchilla?

Hos oss blev det aldrig några bäbisar :cry:, nu är hon ju för gammal iaf. Hade varit sött med småttingar :love:

Du får lägga ut bilder sen när ni fått :p
 
Sv: chinchilla?

AssoSarastro skrev:
Uråldrig var kanske att ta i men hon är född runt -92. :p

Då är hon ju inte så gammal! Känner till en chilla som blev pappa när han var 22 år. :o Men det är ju lite ovanligt, så nog är 13 en aktningsvärt ålder. Hade själv en chillahane som är född -91, sålde honom och hans "fru" för några månader sedan p.g.a. allergi... :cry:

Var och tittade på honom i helgen när han var med på utställning med nya ägaren och han blev visst domarens favorit, så gamlingar kan de med!! :love:
 
Sv: chinchilla?

Millz skrev:
Ett litet russinmonster :D, såna har jag också hemma ;).

Mina hona är en wilson white (favoritfärgen!) och hanen standard grå. Ska bli spännande att se vad de kan producera för bäbisar!


Jag kan sätta en slant på att det blir 2 ungar, en vit och en standard! Men det klart, det beror på vad honan har för föräldrar, men jag satsar en slant på det i alla fall.
 
Sv: chinchilla?

Jag har två stycken chinchillor. Två honor som heter Twiggy och Stitch.
Jag har även haft en hane tidigare, men han dog i förkylning :(.
 
Sv: chinchilla?

Här kommer lite bilder på mina chinchillor.

%7B9FE144FC-E9BF-4245-9022-7AD3D6CD9B46%7D.jpg

%7BF86A3A61-EB75-4852-A716-61E6339E3342%7D.jpg
 
Sv: chinchilla?

Idag blev föddes det en bebis hos oss, en liten standrad grå!!!!
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 587
Senast: YlvaG
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 143
Senast: Oknytt
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 182
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Valp skäller på män
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp