Chinchillor

S

Saknar_dej

Jag har två chinchillor på 6 och 4 år . Nån som är bra på chincillor som kan ge tips ? Är inte världens bästa på sånna djur . Har haft dom länge men .. Har lånat böcker men dom har inte vatt till hjälp . Hon har nyss fått en unge som dött oxå ! Hennes första . :(
Ge gärna tips om , vad dom tkr om att äta utom pellets och sån vanlig mat , mina är så kräsna . Äter nästan inget annat än pellets och hö . Tkr dom om frukt , grönsaker ? Mina äter inte upp de jag ger dom av sånt ? :confused: Varje gång man klappar honan ner mot bak mot svansen gnäller hon till , hon har nästan alltid gjort så ? Vf ? De stod nånstans att dom kan göra så ? :confused: Är det sant att man kan lyfta dom i svansen ? De verkar så grymt !
 
Sv: Chinchillor

* Absolut inte frukt och grönsaker!!!!! dom lever i torrt klimat så dom ska inte ha annat än chincillapellets, hö, vatten och som godis kanske lite knäckebröd eller så. På skolan får vi ibland ge dom nåt russin men varning för blöt föda! dom blir dåliga av det!
* Jag skulle inte lyfta i svansen, verkar taskigt...
* Annars vill chincillor gärna ha badsand och lite grenar att klättra på, gå till en djuraffär så kanske dom kan hjmälpa dig, även om dom inte har chincillor så ska dom va utbildade så dom kan iaf lite om alla sällskapsdjur :)
 
Sv: Chinchillor

Tack för tipsen . Kan man inte ge torkad frukt lr så ? Badsand har dom inte för tillfället , men jag ska skaffa det . Det finns ingen sån badsand dom ska ha här i området . Bor i sån liten håla med bara en djuraffär dom har mer grovare fågelsand ungefär . Funkar det ? Joo jag tycker med det verkar taskigt . Hur ska man ta upp dom då ? En av dom biter mej när jag kmr nära :confused: . Man får ju inte ta under magen där lungorna sitter iaf väl ?
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tack vare att @cewe påminde mig om resistent stärkelse så fick jag tummen ur att testa. Jag hade hört om det tidigare och tyckte att det...
Svar
0
· Visningar
823
Däggdjur Hej hej!!! Jag har haft mina tamråttor i snart ett år och har alltid bara gett dom mat varannan dag och dom får rester nästan varje...
Svar
11
· Visningar
7 338
Senast: gul_zebra
·
T
Däggdjur Hej. :) Jag vill bara uppmana er kaninägare om en sak angående foder. Ge inte din kanin Såna där foderblandningar med torkade frukter...
2
Svar
25
· Visningar
4 214
Senast: Jenka
·
T
Däggdjur Hej! ::D Jag måste bara berätta om vilken tur man kan ha ibland! Min kaninhona och hane bodde tillsammans nu i början av hösten. De...
2
Svar
36
· Visningar
2 969
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp