Bukefalos 26 år!

Chipmärka Arab??

K

KESO

Nån här inne som har gjort det?
Hur funkar det?
Fyller man i chipnummret i passet sen?

R

RebeckaKihlberg

Det är nog samma oavsett vilken ras.
En veterinär kommer ut och sätter i chipet, sen fyller han i en rapport och tar lite tagel från hästen.
Sen får du en klisterlapp med cipnummret som du ska sätta i passet.
Så gjorde vi i alla fall.

//Becky

L

lill_flesky

det är nog lika som för alla andra raser.
Jag gjorde chipmärkningen på min arab samtidigt som id-kontrolanten fixade konturbeskrvingen och så.
Den som chipmärker läser av ett nr på en klisterlap, det nr som chipet och din häst får sen, tar några hårstån och klistrar en lapp med chip-nr i ditt pass.

När jag cipmärkte mina så kom en id-kontrollant ut och gjorde det.
Sedan skickade jag in alla papper till registraturen.

// Anna

J

jojjo_blondin

som sagt, att chipmärka arab är som att cihpmärka fjording korsingar osv. alla raser är samma..

id kontrollant och veterinär ksn gö det. om du inte redan har ett mpasss så får du det, det fick iaf. vi.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Sitter och ska fylla i blankett för att tilläggsregistrera en häst i SWB. Han är BWP. So far, so good. Vad tusan är hästens...
Svar
4
· Visningar
287
Hästhantering Jag vet inte hur man hanterar en häst som i stället för att gå rakt fram på spåret, vid en speciell punkt vägrar att gå och viker av i...
Svar
8
· Visningar
717
Gnägg Hur tänker folk, när de köper hästar från tex hästhandlare eller bara vanligt, men åldern på pappret/ passet stämmer inte vad tänderna...
Svar
19
· Visningar
1 568
Övr. Hund Vår jaktlabradortik har nu kommit in i sitt första löp och det är lite av ett blodbad. :crazy: Framför allt när hon sover, vilket hon...
Svar
2
· Visningar
250

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CLX
  • Störiga saker vi stör oss på, del 22
  • Elpriserna

Hund, Katt, Andra Djur

• Enmanshund
  • Hjälp oss hitta vår drömhund