Chipmärka Arab??

K

KESO

Nån här inne som har gjort det?
Hur funkar det?
Fyller man i chipnummret i passet sen?
 
Det är nog samma oavsett vilken ras.
En veterinär kommer ut och sätter i chipet, sen fyller han i en rapport och tar lite tagel från hästen.
Sen får du en klisterlapp med cipnummret som du ska sätta i passet.
Så gjorde vi i alla fall.

//Becky
 
det är nog lika som för alla andra raser.
Jag gjorde chipmärkningen på min arab samtidigt som id-kontrolanten fixade konturbeskrvingen och så.
Den som chipmärker läser av ett nr på en klisterlap, det nr som chipet och din häst får sen, tar några hårstån och klistrar en lapp med chip-nr i ditt pass.
 
När jag cipmärkte mina så kom en id-kontrollant ut och gjorde det.
Sedan skickade jag in alla papper till registraturen.

// Anna
 
som sagt, att chipmärka arab är som att cihpmärka fjording korsingar osv. alla raser är samma..

id kontrollant och veterinär ksn gö det. om du inte redan har ett mpasss så får du det, det fick iaf. vi.
 

Liknande trådar

Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 103
Senast: sthu
·
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 667
Senast: Dentaku
·
Ridning Anses araben vara en viktbärande ras? En stor arab på ca 155+ som är i bra kondition. Vad tror ni max vikten på ryttare bör vara?
Svar
18
· Visningar
2 396
Senast: fejko
·
Småbarn Vår tjej fyller 5 på söndag och är inne i någon otroligt känslig period. Minsta lilla sak ger enorma reaktioner med skrik, gråt och...
Svar
6
· Visningar
805
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp