Bukefalos 28 år!

Chirlon-avkommor

Nougat

Trådstartare
Hej alla bukare!

Har funderingar på att betäcka mitt sto med Chirlon till sommaren, är det någon som har avkommor efter honom?, hur har de blivit med ridbarighet m.m.? :laugh:

Mvh
 
Sv: Chirlon-avkommor

Min väninna har ett sto f -09 efter Chirlon som är väldigt trevlig i temperamentet. Vacker och ganska långbent, men det finns ju ett sto också;) Det verkar som Chirlon nerärver sin svarta färg och lite vita tecken.
 
Sv: Chirlon-avkommor

Hej hopp!

jag har oxå haft tankarna på denna hingst men fick till mig att ja bör tänka till två gånger om jag har ett sto med lite temperament, el om man vet att det kan finnas bakom henne. Detta sägs ju ofta om hingstar att dom är si o så men givetvis ska man ha lika stor koll på stoet.

Men det ska tydligen bli riktigt trevliga individer och som nån innan skrev även nedärva hans färg o tecken.

Detta är inte av egen erfarenhet jag säger detta utan vad jag fick till mig när jag va intr av honom.

Lycka till med val av hingst
 
Sv: Chirlon-avkommor

Blev inte Chirlon i år, men ev. om något år, i år gick stoet till Warsteiner, dräktig på 16-dygn, kollas igen om 3 v. :laugh:
 
Sv: Chirlon-avkommor

Använde honom till mitt Ganesco sto med supertemprament! Så nu inväntar jag med spänning en Chirlonbäbis i April om allt går vägen :love:
 

Liknande trådar

Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: adrikkens
·
Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
504
Senast: KattenJ
·
Övr. Hund Nu vill jag ha den samlade Buke expertisens åsikt och råd om en ”skitsak” Vår hund Roy, en Border Collie som fyller 1 år om någon vecka...
Svar
13
· Visningar
1 417
Senast: swemale
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 057
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp