"Chooze schabrak"

Adelente

Trådstartare
Hej på er :D


Nu har jag beställt ett Chooze schabrak från h**ze , undrar nu om ngn annan har de? Och hur ligger de på era hästar, gärna bilder ! ( Beställde ett med pållens namn :love: )
 
Sv: "Chooze schabrak"

Jag har två såna schabrak (eller är det fler :p) och jag är nöjd med dem! De är hyfsat mjuka men håller ändå formen.
Däremot har jag inte tvättat mina så himla mycket så jag vet inte hur de håller på så sätt...

och inga bilder hade jag uppladdade heller :(
 
Senast ändrad:
Sv: "Chooze schabrak"

Jag har Prinze-schabraken, men jag tror det motsvarar chooze fast i dressyrmodell. Jag är jättenöjd med mina! De är mjuka och håller formen och kantbanden krymper inte. De klarar tvätten bra däremot så bleks de något i solen, men jag använder mina flitigt och det är inget jag tänker på mer än just när jag byter schabrak och ser skillnaden från under sadeln. De är ändå snygga och blir inte "skabbiga" i färgen.
Dessutom är de ju i princip gratis så man kan köpa många olika färger, och skulle man tycka att de bleks är det bara att köpa nytt! Nya saker är kul! :D Mitt äldsta är nog fyra år och det är fint fortfarande, lite blekt som sagt men annars helt o fint!
 
Sv: "Chooze schabrak"

Jag har flera såna schabrak, både dressyrmodell och allroundmodell, och jag är jättenöjd! :laugh:
 

Liknande trådar

Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 352
Senast: Mirtai
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: Buck
·
Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
771
Senast: Magnum
·
Gnägg Hej! Jag har letat och letat efter min tidigare häst som jag sålde 2020. Då hon jag sålde henne till inte hållit kontakt som hon lovat...
Svar
18
· Visningar
3 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp