Bukefalos 28 år!

Frejameja

Trådstartare
Hejsan! Någon mer än jag som har sett filmen Cirkeln? Jag fullkomligt älskar den filmen, tycker den är den bästa svenska film som har gjorts, men jag älskar magi och häxfilmer i övrigt så det kanske bara är jag :D

Men om ni har sett den, vad tyckte ni? Vem är bäst av häxorna tycker ni?

Här diskuterar vi allt om Engelsforstrilogin! Välkommen!
 
Har läst första boken och sett filmen, håller på med andra boken nu.

Tyckte det som gjorde filmen bättre än medel var Benny Anderssons musik, fantastiskt!
Sen tycker jag väl att det var lite tråkigt att de rationaliserat bort några karaktärer men de fick ändå ihop det bra trots att det inte stämmer så väl med boken på vissa ställen.
 
Har läst första boken och sett filmen, håller på med andra boken nu.

Tyckte det som gjorde filmen bättre än medel var Benny Anderssons musik, fantastiskt!
Sen tycker jag väl att det var lite tråkigt att de rationaliserat bort några karaktärer men de fick ändå ihop det bra trots att det inte stämmer så väl med boken på vissa ställen.

Ja musiken var jättebra tycker jag med! The Hives som har gjort själva huvudlåten eller hur man säger :) Jag funderar på att börja på den andra boken också, men jag är lite tvärtom alla andra och gillar att läsa böcker efter jag sett filmerna. Annars är det lätt att man inte uppskattar det filmiska lika mycket tycker jag, man spelar ju upp en egen film i ens huvud när man läser en bok :)
 
Ja musiken var jättebra tycker jag med! The Hives som har gjort själva huvudlåten eller hur man säger :) Jag funderar på att börja på den andra boken också, men jag är lite tvärtom alla andra och gillar att läsa böcker efter jag sett filmerna. Annars är det lätt att man inte uppskattar det filmiska lika mycket tycker jag, man spelar ju upp en egen film i ens huvud när man läser en bok :)

Ja, det är ju annorlunda nu i den andra, för nu "vet" jag ju hur alla karaktärer ser ut, jag hade målat upp dem ganska annorlunda innan jag såg filmen ;)
 
Musiken tänkte jag inte alls på när jag såg filmen hehe men tyckte ändå att den var väldigt bra. :D Måste säga att castingen var A+ till vad jag föreställde mig när jag läste böckerna dock saknades ju som sagt några karaktärer men tycker de fick ihop det bra ändå. Dock tyckte mitt biosällskap som inte har läst boken att det var lite svårt att förstå men jag tror de kommer fatta mer om de ser fortsättningen eftersom det är mycket man inte riktigt vet redan i bok ett. Om de nu kommer göra de andra böckerna till filmer också?
 

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
524
Senast: startpompe
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 375
Senast: Hazel
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag fyller min älskade under bara fantastiska Voffi ett år 💙💙💙 Jag kan inte ens tänka hur det skulle vara om jag inte hade haft min...
2
Svar
28
· Visningar
1 694

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp