Jättefina citat!
Jag ser fram emot när du omsätter citaten och din pålästa och/eller upplevda kunskap till de olika problemställningar som trots allt ännu vågar dyka upp här bland alla filosofiska trådar om vad NH är och inte är.
Det är något som saknas. Konkreta råd till människor med problem!
Man (läs vissa/en del) har väl inte tid eftersom man tjafsar i dagar om vad NH är eller inte är

men när det kommer till konkreta problem kniper de flesta käft och vakar och väntar på att "nån annan" ska svara? Rätta mig om jag har fel?
(man (läs vissa) kanske tycker att det är bättre att hålla truten när man inte kan eller vet riktigt än att öppna munnen (tangentbordet) och undanröja alla tvivel

)
Det är givetvis jättesvårt att ge råd i ett forum som detta utan att ha sett situtionen "live" men man kan iallafall försöka att ge sin syn på det. Det finns massor att ösa ur "Åringar som sliter sig" och "hästar som är as när dom äter mat" för att nämna några...
Kan samtidigt passa på att ge en eloge till Niclas Horsewhisperer som efter en trevande inledning verkligen försöker att delge sin erfarenhet och sina tankar till de som söker hjälp och vägledning.
Kokopelli Mana som också kan citera:
"As less as possible, as much as it takes" Pat Parelli