citronella flugspray?

Blå

Trådstartare
Någon som testat citronella flugspray? Är den bra?

Fick tips om att den var både bättre och mindre giftfri än ultrashield.
 
Någon som testat citronella flugspray? Är den bra?

Fick tips om att den var både bättre och mindre giftfri än ultrashield.
Jag köper de sprayerna som är mindre giftiga, de innehåller oftast citronella, eukalyptus eller tjära och de fungerar men det kräver att jag sprutar på hästen minst varje dag.
 
Luktar rätt gott men rätt värdelöst som flugmedel. Tycker det är svårt att hitta ngt medel som tar dom små och störiga flugorna som är så ihärdiga på att surra runt huvudet på en.
 
Någon som testat citronella flugspray? Är den bra?

Fick tips om att den var både bättre och mindre giftfri än ultrashield.

Citronella för insektsbekämpning blev förbjudet av EU nånstans runt 2009 . Är det godkänt nu igen ? Det var väldigt effektivt när det såldes som flug/bromsspray för häst.
 

Liknande trådar

Hästvård Hade ju hoppats att detta elände skulle ha dött nu, men ícke! hittade idag stora områden på min stackars häst som blivit ätit under sitt...
Svar
7
· Visningar
720
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: mily
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 756
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp