Bukefalos 28 år!

Citronella-halsband

Krati

Trådstartare
Hej!
Jag köpte häromdagen ett s.k dofthalsband (citronella) till katt, som ska motverka fästingar. Kom sedan att tänka på att citronella brukar ju användas för att "skrämma" katter.. Hur funkar det då? Kommer katterna må dåligt av att ha detta halsband? O kommer dom andra katterna inte våga gå fram till dom?
Kanske dum fråga men googlat en del o hittar inget om det..
 
Ja inte lär du bli av med fästingarna i alla fall. Tyvärr verkar det vara så att det enda som funkar är gifter.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 230
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 498
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 009
Senast: Oknytt
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 965
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp