Claridge house sadel

Pecka

Trådstartare
Clarion house allroundsadel bra eller dålig? Ska man ha allround eller dressyr?

Jag ska ta hem en häst korsning arab/varmblod så han är lite grövre som en varmblod, låg manke om jag kommer ihåg rätt. Nu sitter jag här och kollar i Hööks och på diverse hästsidor som säljer sadlar och jag känner mig lite lost. Jag hade för bara ett tag sen en t6 dressyr som jag bara älskade men visste inte att jag skulle ha häst så snabbt, annars hade jag haft kvar den :(.

Jag rider mest ut och kommer rida mer dressyr/markarbete än hoppning så vad ska jag satsa på i början? Är det en bra/okej sadel att satsa på eller är jag bara snål?
 
Jag tycker att leta sadel är ett jäkla aber. Sadlar ser väldigt olika ut och passar olika hästar, olika ryttare. Det gäller att hitta en sadel som passar både hästen och ryttaren, vilket kan vara svårt. Så huruvida det är en bra sadel eller inte beror ju på hur bra eller dåligt den passar just er.
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
934
Senast: Anna-KarinO
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 097
Utrustning Börjes pinto sadel som kostar runt 1-2000 lappen. Är den helt okej att köpa som inridningssadel? För att sen när hästen lagt på sig mer...
Svar
12
· Visningar
2 600
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Kanske bara jag som är dålig på att leta men varför finns det så få dressyrsadelmodeller till ponny? Dottern har hittills ridit i en...
Svar
4
· Visningar
1 202
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp