Click bait/fake news

Piglet

Trådstartare
Har ingen aning hur annonsinnehållet på Bukefalos styrs. Om det är kopplat till sajten i sig, eller om det styrs på på mig som användare.
Hur som har det dykt upp annonser om Magdalena Andersson som uppenbart är fake news/click bait i forumtrådarna. Någon annan som får upp samma annonser?
Jag brukar klara av att ignorera de flesta annonser - typ äckel-annonser om öronvax eller detox. Men de här stör jag mig på 😤
 
Det är Google som hanterar Bukefalos banners.
Den typ av annons du nämner är inget jag vill ha på sidan. Jag har en generell blockering av den typen av bli rik snabbt-banners.
De dyker dock upp med ojämna mellanrum med olika kända personer.
Jag har den senaste tiden återigen försökt hitta och blockera varje enskild annons men har inte hittat dem denna gång.
Förhoppningsvis har Google redan blockat dem? Dock verkar de duktiga på att lyckas ta sig in igen, vilket är tråkigt.
 
Ok. Tack för svar. Hoppas du lyckas blockera dom.
Men det är inte ”bli-rik-snabbt”-annonser utan någon form av fake news son går ut på att ”premiärminister” Magdalena Andersson har nån mystisk inkomstkälla som nu avslöjats.
 
Ok. Tack för svar. Hoppas du lyckas blockera dom.
Men det är inte ”bli-rik-snabbt”-annonser utan någon form av fake news son går ut på att ”premiärminister” Magdalena Andersson har nån mystisk inkomstkälla som nu avslöjats.
Jag skulle nog tro att "mystisk inkomstkälla" kvalar in under "bli-rik-snabbt". Har inte klickat men tror att det handlar om olika krypto-valuta-bedrägerier.
Det har tidigare varit ett antal andra kända personer med lite olika "citat", nu har jag inte sett någon sådan banner sedan igår så förhoppningsvis har google blockat dom, men de lär tyvärr återkomma.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp