Cliff barnsby!

linzan

Trådstartare
Vilka hästar brukar dessa ligga bra på? Jag tycker att dom är så grymt sköna och jag vill så gärna ha en.
Hade tänkt mej en dressyrsadel isåfall.
Min häst är rätt rak och rätt smal över ryggen men hon börjar bredda sig!
 
Jag har precis köpt en Cliff Barnsby till min häst. Den är utprovad av auktoriserad sadelmakare så jag vet att den passar bra! Det är visserligen en flatback, men den är otroligt mjuk och bekväm att rida i.

Det är svårt att säga vilken typ av häst sadlarna passar på, men min ser ut ungefär såhär: Han är 175 cm hög (halvblod)och inte så jätte grov (ser visserligen ganska grov ut på användarbilden?!). Han är heller inte så jättemusklad. Manken är stor och lång (kan ju bero på att han är så stor...) och hans rygg är rak, kallas det, vad jag har förstått, här på Buke när hästen inte är svankryggig?!
 
Detta är rätt intressant, min kompis har en Cliff Barnsby, dock lite äldre modell, men hon har den på sin svankryggiga ENORMT breda och välmusklade halvblodsvalack med jättemanke och den passar ypperligt. Iofs har hon låtit en sadelmakare bredda den så den är jättevid, men det borde knappast ha någon betydelse för vilken sorts hästrygg bom(-men/-formen) passar på... :smirk:
 
Ha, ha, ja det var lite lustigt :rofl:. Min sadel har vid bomvidd, vilket hästen kräver eftersom han är så stor. Endå skulle han enligt sadelmakaren ha ytterligare plats att muskla sig i denna sadel.
 
okej kanon, naturligtvis så har jag en sadelmakare till hjälp när jag ska prova ut den så småningom!
 
Jag har haft ett par cliff barnsby, och de har passat bra till min häst med rak, bred rygg med liten manke. Bra sadlar tycker jag :love:
ps. synd att du inte skulle ha en flatback, för en sådan har jag till salu!
 
Är det någon som har bra koll på hur vida bomvidd 4 och 5 är?
Sist läste jag att 5 skulle vara 112 grader, men kan detta stämma? Och hur vid är i så fall 4:an?
 
Vet en som hade en sån till sin D-ponny, som iallafall inte va smal över ryggen.
Hoppas du hittar ngn som är bra, du har ju iaf en super sadelmakare nära till hands :love:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
349
Senast: Fiorano
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
960
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Trainers sadlarna. Om man har en dressyrsadel från Trainers som ligger bra på hästen kan man då tänka att även en hoppsadel från...
Svar
0
· Visningar
516
Senast: Pemallun
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 747
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp