Coat King!

E

emci

Är det nån som testat den där mirakelkammen Coat King eller Kingcoat som vissa kallar den! Det ska vara en kam som tar underullen mycket bra. Eftersom den är ganska dyr så tänkte jag först höra om det är nån som testat den.
Så här ser den ut, dock finns den i olika bredder:
108311.jpg
 
Har något liknande, men den är nog dubbelt så bred som den på bilden och inte fullt så krökta blad, väldigt vass. Påminner lite om "mirakelkammen" jag använder till hästarna när de fäller. (Har du skaffat en sån förresten?)

Man får akta sig bara så den inte tar alltför bra, den jag har skär enbart genom ev. tovor och underull, lämnar täckhåren intakta. Tovor rensar man upp ganska snabt, men man får ta en liten bit i taget. Jag har testat med "hästkammen" också, när vår gamla leonberger fällde, men den skär av för mycket av pälsen som man vill behålla.
 
Den funkar bra för det mesta. Man får vara noga med att följa hårens riktning bara, för annars skär man av håren istället för att rensa bort underullen.

Försök att få låna och prova en på din hund så att du ser om den funkar för dig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 731
Senast: YlvaG
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 028
Senast: DeCloe
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 512
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 683
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp