Cocker Spaniel

sussisus

Trådstartare
Ni kanske kan hjälpa mig med en undran jag har?

När jag gick i fyran, ca 1981/82 (dvs evigheter sen ;) ), hade en av mina lärare en röd - fuxfärgad om man pratar häst :D - cocker spaniel.
Har inte sett en sådan sedan dess, finns den typen/färgen kvar? Alltså inte den amerikanska typen (för det fanns/finns väl en sådan).

Äsch, svårt att förklara, speciellt för mig som är en aningen hundrädd. ;)
 
Sv: Cocker Spaniel

Tack, då vet jag det :) - finns nämligen inga sådana häromkring så det är därför jag undrade.

Min familj ska förmodligen skaffa hund nästa år då mamma går i pension - så vi har börjat fundera på vilken ras vi ska välja om vi ska skaffa.
Vi hade en schäfer när jag var nyfödd (dvs snart 35 år sen) - så jag har inga minnen av Zak, som han hette.

Jag gillar hundar jag känner, så jag är väl egentligen inte hundrädd - det är mer att jag känner obehag när det gäller obekanta hundar.
 
Sv: Cocker Spaniel

läs på lite om hundpsykologi, man brukar vara mindre rädd för sådant man kan mycket om. dessutom får du lära dig hur du själv ska bete dig för att hundarna ska ignorera dig (folk som blir lite rädda rör sig annorlunda vilket kan få många hundar att uppmärksamma dom lite extra, och kanske t o m försöka skrämma iväg de läskiga människorna).
 
Sv: Cocker Spaniel

Cockern finns i 16 olika färger, varav röd är en av de vanligare. Min användarbild är väl ett bra exempel på hur söt en liten "röding" kan vara?! :love: :banana:

Mvh,
Duvan
 
Sv: Cocker Spaniel

:love:

Är det din?
Min lärares hund hette Bamse minns jag och han hade silkeslena öron. Träffade honom bara en gång, men han måste ha gjort intryck på mig. ;)
 
Sv: Cocker Spaniel

Japp. Ett rött yrväder med ständigt viftande svans. :love: Dessutom har jag blue roan och vit/svart varianterna. Iof spelar inte färgen någon roll, och ingen är vald ens lite pga den, men visst är det läckert med en bukett olika. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 186
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 977
Senast: Hedinn
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 137
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 759
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp