Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Cocker valp?

B

**BORTTAGEN**

Hejsan.
Är det någon som vet en bra Kennel eller liknande som föder upp "Engelsk Cocker Spaníel".

I

Indiana_Jones

Cockerklubben

Har du kollat Cockerklubbens hemsida? Där finns valpförmedling och ett stort register över uppfödare: www.cockerklubben.nu

För valpförmedlingen gäller följande regler:

"Veterinäruppgifter:
* Avelsdjuren skall vara ögonlysta och friförklarade.
* Ögonlysningsintyg får ej vara äldre än 1 år.
* Avelsdjuren skall vara HD-röntgade och friförklarade.
* Tiken skall vara minst 16 månader vid valpning,
eller tidigast parad vid andra löpet.
Meriter:
* 1:a pris på utställning eller
* pris på jaktprov eller
* 1:a pris i klass I på lydnadsprov."

Jag hittade min valp (nu 11 månader) genom valpförmedlingssidan.

Vad som är en "bra" kennel är sedan ganska individuellt och beror på vad man är ute efter. Många kennlar har ju hemsida och där kan du ju gå in och läsa och få mer information innan du ringer. Sedan beror det ju på var man bor också.

Anneli

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6489 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundavel&Ras Då min cockerhane börjar bli till åren(blir 9 i år) så har jag börjat fundera på att skaffa en till inom några år som kan "möta" upp när...
2
Svar
23
· Visningar
1 167
  • Låst
Hundavel&Ras Är så sjukt trött på uppfödare som tror att de är de enda i hela världen som säljer bra hundar. Försöker köpa en vakthund av en speciell...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
3 272
Hundavel&Ras Har börjat skanna nätet lite mest på skoj då vi ev funderar på valp till sommaren (eller nästa år, vem vet). Jag har konstaterat att de...
2
Svar
26
· Visningar
1 850
Övr.Hund Hej! Jag har en 7 årig liten tik som är väldigt snäll. Jag har dock funderat på att skaffa en liten valp ganska snart. då jag har en del...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 975

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar