Commcenter på Mac

Twister2007

Trådstartare
härom dagen pratade jag och en kompis facetime när datorn plötsligt säger att samtalet misslyckades, dagen efter började ett fönster dyka upp säga att Commcenter ville att jag skulle ange lösenordet till nyckelringen vet inte var de är och min dator började göra konstiga saker, idag var det inga problem i ca 5 timmar och nu från ingenstans började den säga igen och jag har nu stängt av den och ska lämna in den. Npgot jag bör vara orolig för samt hur skyddar jag allt på min mobil? Hjälp
 
Google säger att det troligtvis inte är något farligt du råkat ut för, utan snarare att Keychain har tappat någon inställning
 
Vad är då keychain? Vet du det? Ska lämna in den imorgon troligtvis!
Keychain är det MacOS använder för att spara känslig info, som exempelvis lösenord och liknande. Och det verkar som att problemet du har är funktionen som synkroniserar den informationen med iCloud, så att du har samma lösenord på båda dator och telefon.
 
Keychain är det MacOS använder för att spara känslig info, som exempelvis lösenord och liknande. Och det verkar som att problemet du har är funktionen som synkroniserar den informationen med iCloud, så att du har samma lösenord på båda dator och telefon.
Vad händer om jag inte gör de på macen? För varje gång jag trycker avbryt kommer den upp igen men säger att något annat vill att jag ska trycka in lösenordet, min pappa tror att de är ett virus? kommer den påverka min mobil för jag har kollat keychain och allt stämmer, bara Macen som vill ha den oxå?
 
Vad händer om jag inte gör de på macen? För varje gång jag trycker avbryt kommer den upp igen men säger att något annat vill att jag ska trycka in lösenordet, min pappa tror att de är ett virus? kommer den påverka min mobil för jag har kollat keychain och allt stämmer, bara Macen som vill ha den oxå?
I grunden kommer det inte påverka något alls, förutom att om du byter lösenord på datorn, så kommer den informationen inte till telefonen, eller vice versa.

Det finns flera olika metoder jag hittar via Google, som bland annat innefattar att byta lösenord för Keychain/Nyckelringen.

Se exempelvis denna sida: https://www.passfab.com/keychain/commcenter-wants-to-use-the-login-keychain.html
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 243
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 050
Senast: Qelina
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 901
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 647
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp