Bukefalos 28 år!

Comviq Abonnemang, bra eller anus?

nyponros

Trådstartare
Jag ska förnya min telefon som håller på att dö på riktigt och funderar på att teckna abonnemang hos comviq då de har bäst pris på iphone6. Har nu haft telia i minst 4 år, och varit nöjd med det, men legat på en månadskostnad som varit ca 200 kr mer än det jag hittat hos comviq. Minns att jag hade dem på den tiden då jag hade kontantkort och var nöjd men det var ju sjukt länge sedan...

Någon som har erfarenheter? Bra täckning och nät är väl det som är viktigast för mig.
 
Comviq är ju Tele2...
Och jag har haft Tele2 i flera år, men blev mer eller mindre tvungen att byta till Telia. Anledning? Ingen täckning värd namnet om man inte bor i innerstan, verkar det som. Så om du prioriterar täckning, och inte bor på Söder, i Vasastan eller liknande rekommenderar jag dig att ha kvar Telia :)
 
Jag har haft Comviq i år och dagar och är jättenöjd. Bor i förort söder om Sthlm och har aldrig problem med täckning. Billigt och bra är det, plus att man kan byta abonnemang varenda månad om man vill (jag byter flera gånger per år :D).
 
Har haft Tele2 och det var totalt värdelöst, helt hopplösa att ha och göra med. Hade Telia innan och var jättenöjd och nu har jag Tre och är jättenöjd.
 
Sambon och sonen har Tele2 Comviq, supernöjd. Såpass att jag själv ska byta när min bindningstid på Telia är över. Vi skaffade ny telefon till sonen efter 9 månader, och han på kundtjänst sa att det var nästan ett år så vi fick den gratis via det abonnemang som sonen har :up: Dvs ingen höjd månadsavgift utan fortfarande riktigt billigt :p

Vi bor på landet, "urskogen" enligt min mamma och de har bra täckning. Stundtals bättre än mig som har Telia :cautious:
 
Jag kör Comviq (och Iphone 6) och är jättenöjd! Har ofta bättre täckning än sambon som har Telia.
Befinner mig ofta ute i skogen långt från städer, varvat med Stockholms innerstad och tycker det fungerar nästan lika bra överallt.
 
Kolla upp täckningen där du bor och/eller brukar befinna dig. Borde gå att hitta nån karta som visar hur täckningen ser ut. Där jag bor fungerar i princip bara Telia, så för mig finns inte så många aktuella alternativ (har Halebop, går i Telias nät men har bättre priser för mina ändamål).
 
Tack för era svar! Jag har tecknat avtal med Tele2 nu, de verkade ha bra täckning häromkring (efter att jag kollat på en täckningskarta, tack för tipset @Hedinn :) )

Comviq och Tele2s abonnemang skiljde 30 kr i pris och då fick jag mycket mer data och surf med tele2.
Min kompis har tele2 och hon verkar nöjd med dem, och vi bor på samma ställe, så jag hoppas att det blir bra :).

Får förhoppningsvis hem min guldiga iphone 6s innan helgen!
 
Jag har haft comviq, Telenor, Tele2 och har nu Tre.
Funkade med Tele2 med täckning och så men fick fel på fakturor stup i kvarten så höll på att bli galen, deras väntetiden till kundtjänst är hemsk så jag gav upp. Köpte loss telefonen och självklart gjorde de fel på den fakturan också vilket tog 1,5 månad att lösa..

Telenor var överlägset bäst men är också rätt dyrt.
 
Tele2(Comviq), telenor och telia ska idag mer eller mindre dela nät. Jag bor i skaraborg och har comviq, funkar jättebra och dom har mcyket bättre kundtjänst än vad telia har
 
Jag ska förnya min telefon som håller på att dö på riktigt och funderar på att teckna abonnemang hos comviq då de har bäst pris på iphone6. Har nu haft telia i minst 4 år, och varit nöjd med det, men legat på en månadskostnad som varit ca 200 kr mer än det jag hittat hos comviq. Minns att jag hade dem på den tiden då jag hade kontantkort och var nöjd men det var ju sjukt länge sedan...

Någon som har erfarenheter? Bra täckning och nät är väl det som är viktigast för mig.

Jag har haft Comviq en massa år(Tele 2). Men har behövt byta nu iom att det inte finns täckning där jag numer bor.

Fördelen med Comviq är ju priset och mängden surf. Men täckningen är betydligt sämre på glesbygden på många ställen än tex Telia och Telenor.
 
Hej!

Jag har haft Comviq/Tele2 i evigheter, medan min sambo bytt mellan samtliga andra operatörer och jämt svurit över ingen täckning. Varken han (telenor fn) eller stallägaren (3) har särskilt bra täckning i stallet, ibland går inte stallägaren att nå pga ingen täckning. Jag har täckning överallt, vilket känns sjukt viktigt eftersom jag rider ut själv mycket.

Där jag inte har haft täckning har inte sambo heller haft det men det kanske beror på var man bor. Sambo har tex inte aldig haft täckning mitt inne i stan och här ute där vi bor, medan jag haft täckning överallt.

/Lavinia, som gillar Tele2 men å andra sidan bor nära Sthm.

Jag ska förnya min telefon som håller på att dö på riktigt och funderar på att teckna abonnemang hos comviq då de har bäst pris på iphone6. Har nu haft telia i minst 4 år, och varit nöjd med det, men legat på en månadskostnad som varit ca 200 kr mer än det jag hittat hos comviq. Minns att jag hade dem på den tiden då jag hade kontantkort och var nöjd men det var ju sjukt länge sedan...

Någon som har erfarenheter? Bra täckning och nät är väl det som är viktigast för mig.
 
Jag har haft comviq, Telenor, Tele2 och har nu Tre.
Funkade med Tele2 med täckning och så men fick fel på fakturor stup i kvarten så höll på att bli galen, deras väntetiden till kundtjänst är hemsk så jag gav upp. Köpte loss telefonen och självklart gjorde de fel på den fakturan också vilket tog 1,5 månad att lösa..

Telenor var överlägset bäst men är också rätt dyrt.
Tele2 har löst en del av problemen med kundtjänst genom att öppna "mitt tele2" där man kan sköta delar av kundtjänstärendena (@tanten här har du ytterligare ett ord) själv.

Jag har i alla fall mycket goda erfarenheter av deras kundtjänst (till skillnad från telia) men har vid något tillfälle hamnat för långt från masterna när jag ridit helt i obygden, utan varken stigar eller hus, i Rimbo. Det var såpass liten fläck att jag enkelt kunde välja bort den vägen om jag red själv.
 
Förlåt att jag kommer och lägger mig i nu.. :o
Men Comviq och Tele2 har inte varit samma bolag på flera år. :angel:
Jag har för övrigt haft Tele2 i typ 10 år och har alltid varit nöjd. Tele2 går på samma nät som Telia så täckningen brukar vara bra för det mesta. :)

/ Sandra (som jobbat på Tele2s support sedan -11)
 
Förlåt att jag kommer och lägger mig i nu.. :o
Men Comviq och Tele2 har inte varit samma bolag på flera år. :angel:
Jag har för övrigt haft Tele2 i typ 10 år och har alltid varit nöjd. Tele2 går på samma nät som Telia så täckningen brukar vara bra för det mesta. :)

/ Sandra (som jobbat på Tele2s support sedan -11)
Hm, hur gick det till? Jag hade ju Comviq först, sen blev det tele2. Borde det inte ha gått tillbaka till Comviq? Jag fattar ingenting :p mindre viktigt iofs då jag åtminstone sedan 2004 eller nåt haft samma operatör och varit nöjd rakt igenom. Hade kanske kunnat önska något snabbare internet hemma i "dözonen" (något pucko har grävt av vår precis nya fiberkabel och eftersom att samma bolag/pucko grävt av femtioelva andra fiberkablar här är väntetiden ganska lång bevisligen...) men jag kan i alla fall kolla på videos, om än med frusen bild till och från ;)
 
Förlåt att jag kommer och lägger mig i nu.. :o
Men Comviq och Tele2 har inte varit samma bolag på flera år. :angel:
Jag har för övrigt haft Tele2 i typ 10 år och har alltid varit nöjd. Tele2 går på samma nät som Telia så täckningen brukar vara bra för det mesta. :)

/ Sandra (som jobbat på Tele2s support sedan -11)
Faaaaast... Om jag kollar på en av mina fakturor från i år så står det på fakturan "Comviq, en del av Tele2 Sverige AB"
Om det nu varit så i flera år borde det ju inte stå så? Så du säger att Comviq inte är typ dotterbolag till Tele2?

Edit: Står det till och med på den faktura som jag inte har betalt ännu..
 
Förlåt att jag kommer och lägger mig i nu.. :o
Men Comviq och Tele2 har inte varit samma bolag på flera år. :angel:
Jag har för övrigt haft Tele2 i typ 10 år och har alltid varit nöjd. Tele2 går på samma nät som Telia så täckningen brukar vara bra för det mesta. :)

/ Sandra (som jobbat på Tele2s support sedan -11)

Fast på Comviqs sida står det:
Comviq är ett varumärke som marknadsförs av Tele2 Sverige AB
 

Liknande trådar

Samhälle Okej ja jag vet jag har legat under en sten halva mitt liv. Men jag har ett svindyrt abonnemang på telia som jag betalar för varje...
2
Svar
24
· Visningar
1 237
Senast: Ajda
·
Fritid Jag hade länge Halebop kontant (Telia)som funkade bra tills de började dra surf trots att jag inte rört telefonen (nattetid). :rage: Då...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 092
Senast: MissFideli
·
Äldre Jag är trött på att ha ett onödigt dyrt mobilabonnemang. Nu tänker jag byta till det som verkar bli billigast för mig istället. Meen jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 033
Senast: Raderad medlem 68338
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Hösten börjar på allvar göra sig gällande. Augustimörkret har blivit påtagligt och i morgon är det dags för ridning igen. Jag har...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp