Concetto Famos

S

Stall Bodin

Har varit inne och tittat på klatte där hingsten Concetto Famos finns.
Meredith Michaels Beerbaum har tävlat honom och han är helt fantastisk i hoppningen. Rör sig riktigt bra också. varför har man inte sett några avkommor efter honom?
Finns han tillgänglig i Sverige tros?
Några förslag på hopphingstar som även rör sig bra till mitt sto som har gått 130 som 5 och 6-åring med placeringar. Gått falsterbo och även breeders til final. Moder svår hoppning. Öppen för alla förslag!

Mvh Louise :)
 
Sv: Concetto Famos

Ja, varför rider inte Meredith honom längre då om han är fin?

Om du söker på Olympic Fire hos sosath så kan du se en hingst som rör sig så fruktansvärt bra i galloppen att man nästan tappar andan ( odermusx Indoctro x voltaire )
 
Sv: Concetto Famos

Har oxå sett honom på film verkligen härlig hingst!
 
Sv: Concetto Famos

det är ju synd att en sådan fin hingst antingen inte används i aveln eller får fram några bra avkommor.
 
Sv: Concetto Famos

Finns Olympic Fire tillgänglig till sverige eller vet du det? :)
 
Sv: Concetto Famos

Concetto som eg är dansk godkändes i old, holstein och hannover i ganska sen ålder (efter tävlingskarriär) och de flesta av hans avkommor reggade i Tyskland är födda 2004. Han hade 2008 23 tävlande avkommor och en godkänd son.

Han ser således ut att ha godkänts som prestationshingst och börjat verka i avel efter att tävlingskarriären var avslutad.
 
Sv: Concetto Famos

Jag frågade dem om de kan skicka o de kan skicka färskt påstår de för 700 euro.

Jag funderar på att lösa licens om det nu måste ske..jag har verkligen bestämt mig för att använda honom om hans fertilitet är ok. Den galloppen är fruktansvärt bra o hans avstamp är det inget fel
på heller:).

Hur det går till vet jag ej men vi får starta en tråd om detta kanske?
 
Sv: Concetto Famos

Han är ju GK i oldenburg och dom kommer hit varje år så det är bara att visa upp sto med föl så är bebis reg.
Blir billigare än att lösa licens :idea:
 
Sv: Concetto Famos

Sverige skulle satsat på honom och haft honom tex på Flyinge :)!
 
Sv: Concetto Famos

Det hade säkert ej varit omöjligt men då hans far finns på flyinge så kanske de ej tar in men om vi startar en tråd o servhur många som är intresserade kan jag höra med dem:).
 
Sv: Concetto Famos

Jag tycker du som har stoet i Tyskland ska använda honom där! Och om det inte tar sig så har du riktigt många andra från samma station att välja på. En tanke bara... Känns onödigt att först släpa stoet till Sverige, betala dyrare stations- och veterinäravgifter och dessutom betala frakt osv.
 
Sv: Concetto Famos

Ja, absolut men Celin visade sig vara ok redan o vet har sagt att hon ska igång efter skadan och är i Italien o sätts igång för tävling...så det bodde inget...men jag frågade om jag fick ta ett ägg men det kanske ej är ett tillräckligt bra sto för att lägga extrakostnader med mottagarsto o ET mm?

Det är faktist Lapalisse jag tänker på. Funderar på att avla på ett till sto om jag hittar någon med exeptionellt bra stam eller intressant stam som Salito och embassy.

Ja, dags att starta en tråd om underverket Olympic Fire kanske...:)
 
Sv: Concetto Famos

Hej!
Jag jobbade på Gestüt Famos förra året och fick då se Concetto både ridas och hanteras. Trevlig hingst absolut! Snäll i hanteringen trots v traskade förbi med våra ston. :laugh:
 

Liknande trådar

Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 152
Senast: moonstruck
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 115
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 432
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 539
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp