Connemarahingst

Sv: Connemarahingst

Hej!

Min favorit är Janus, tycker han är ursnygg och dessutom ska ha ha bra temperament, något som tydligen nedärvs bra, eftersom min häst blev så bra som hon är trots sin mammas ganska taskiga humör../ Lavinia, med finast connisen nånsin
 
Sv: Connemarahingst

Joop tycker jag mycket om (har faktiskt ridit honom ett par gånger :) ). Grafit är också väldigt fin,men lite för nätt i typen för min smak. Dale Haze är helt underbart vacker,och sen gillar jag också Hagens Jaguar (faktiskt ridit honom också,jättetrevlig :love: )
 
Sv: Connemarahingst

jag gillar coroan. har sett han "live" och han har en jäkla utstrålning!
dessutom har jag ju en pojk efter honom med ;)

Snällast är absolut Fredriksminde Hazy Chance.. Kunde stå och kela med honom hur länge somhelst. Satt under magen på honom och gjorde rent ett sår han hade vid skapet osv.. Han är vacker och fin!
Tyvärr gillar jag inte hans avkommor. Dom blir... för snälla!
Haha. Gör det mesta man ber dom om men inte mer..

Den snyggaste hingsten tycker jag är, förutom corona, den som fanns förut.. Marble Jr eller nåt sånt hette den.. Kollade på scs hemsida men den verkar ha gått ur aveln eller?
 
Sv: Connemarahingst

Lavinia]Hej!

Min favorit är Janus, tycker han är ursnygg och dessutom ska ha ha bra temperament, något som tydligen nedärvs bra, eftersom min häst blev så bra som hon är trots sin mammas ganska taskiga humör../ Lavinia, med finast connisen nånsin

Kan intyga att Janus är supercool, känner honom på mkt nära håll och det är väl inte så många som spöar honom vad det gäller exteriörpoäng direkt. Sedan är han duktig i dressyr också men det hinns inte med mellan alla "fruar" han träffar :D
Nin
 
Sv: Connemarahingst

*tar sista knappen*

Jag har själv haft en connemara e. Öxenholms Moskito men jag vet inte om han lämnat så många framgångsrika avkommor, vet att han själv vann SM i dressyr. Min pålle var underbar :love: så nåt bra gjorde han i aveln i alla fall. :)

Sen tävlade jag en e. Finney Master som var helt fantastisk som bla vann kvalitetsbedömningen.

Annars gillar jag Juno Rory.
 
Sv: Connemarahingst

Spinway Corona RC 77! :love: Min nästa häst blir nog en connemara efter honom... :d
 
Sv: Connemarahingst

Spinway Coronas enda son i svensk avel - Gräns Roeson - är min absoluta favorit!

Han är snygg att se på, rejält byggd och väl benad, bra rörelser, vackert huvud med bred panna och stora, kloka ögon - och framförallt så har han ett helt suveränt temperament! Har sällan träffat mysigare hingst! God som guld att hålla på med - men ändå med glimten i ögat och utstrålning som "en hel karl".
Ska jag ha en connemara till framöver blir det en efter honom - den saken är säker! :)

:banana:

Vill också tillägga att Spinway Corona själv är kastrerad numera. Han såldes till USA för att bli dressyrhingst, och kastrerades där. Synd på en hingst med de gångarterna! :smirk:
 
Senast ändrad:
Sv: Re: Connemarahingst

Jag har ett sto med båda dom i stammen Gräns Ruben är pappa och Finney Master farfar (tror jag) och Lambay Inver morfar :), med resarvation för att jag blandat ihop Finney Master och Lambay Inver med varandra, hon har iallfall båda men vilken som är på vilken sida har jag dålig koll på.
 
Sv: Connemarahingst

Helt klart Dale Haze!! :love:

Spinway Corona var ju en snygging också, synd att han kastrerades.
 
Sv: Connemarahingst

en valack e Nice n Easy - Värnergs Orion, han har några avkommor men är inte Godkänd som hingst. (han har gått msvb hopp/FT FEIdressyr)
När vi köpte honom som åttaåring fick vi höra att han inte gått igenom för att han var för ädel. supertrevlig häst är det iaf, och folk har kommit fram på tävlingar och talat om att dom har en efter honom hemma och har alltid fått höra att alla avkommor är jättefina.
 
Sv: Connemarahingst

Hej!
Jag säger Lambay Inver och Holens Ingolf; pappa och morfar till min pålle (som inte varit min på mååååånga år). Han var superläcker, maffig, utstålning, härlig framåtanda men hade definitift ärvt Invers tuffa psyke. Vissa få kom han mycket väl överens med men med många av mina kompisar var han en djävul!
Annars tycker jag att Rolls Royce är FANTASTISK!
 
Sv: Connemarahingst

Poetic Justice!!! Finns ingen annan connemarahingst som nedärver den hoppförmågan som han gör. Outstanding!!!
 
Sv: Connemarahingst

Lånar knapp.
Har haft en avkomma e Lambay Inver, en överhöjdare som hoppade 1,50 på träning med mig.
Janus är annars en hinst som jag gillar, har gett bra avkommor dessutom.
 
Sv: Connemarahingst

Kul! En vän till mig har en valack på 11 år efter Fendth. Över ponnymåttet, men fortfarande ponnyskalle! :D
 
Sv: Connemarahingst

De två snyggaste är enligt mej:
*Spinway Corona*
*Hagens Ryan*
allt jag ville säga :)
 

Liknande trådar

Avel Någon som har avkommor till denna hingst? Vad har ni att säga om dem?
Svar
6
· Visningar
292
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 326
Senast: Lea88
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: Marvin
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
480
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp