Connemarahingst

Sv: Connemarahingst

Till Halloy!
Mycket nyfiken? Vad heter din häst? Heter stoet Brunett RC 252? Isåfall har jag en helbror till din häst!!!! :bump:
Hoppas, hoppas......
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Connemarahingst

Jo men han "utmärker" sig inte så mkt sådär. Har sett honom för massor av år sedan nere på Öland, verkar väldigt trevlig men det var ingen jag skulle betäcka mitt sto med. För mkt inavel ;) (på mitt sto alltså). Och jo jag tycker att han är snygg.
 
Sv: Connemarahingst

Seabaz skrev:
Tyvärr gillar jag inte hans avkommor. Dom blir... för snälla!
Haha. Gör det mesta man ber dom om men inte mer..

Min connemara är efter Chansen, och han är inte för snäll. Han är mkt tuff att rida, bestämd i stallet och att hålla på med, men mycket personlig och gullig :love:
Han var guldbelönad, blev valack pga av att han var FÖR svår att hantera, synd, för han är min favvis! :bump:
Hur andra avkommor efter F. Hazy Chance är vet jag inte, men min pålle lyssnar på mig, men har en egen vilja, har fått beöm för det på hoppbanan att han inte lyssnar för mycket på ryttaren, till viss del, men inte för mycket...
// Ägare till Hagenponny
 
Sv: Connemarahingst

Hej Jessie!
Nej, han var undan Surprise II och hette Inver Pride. :love:
 
Sv: Connemarahingst

hanna_shetland skrev:
Jag har själv haft en connemara e. Öxenholms Moskito men jag vet inte om han lämnat så många framgångsrika avkommor, vet att han själv vann SM i dressyr. Min pålle var underbar :love: så nåt bra gjorde han i aveln i alla fall. :)

Du skulle inte kunna berätta lite mer om din häst e: Öxenholms Moskito? Bilder?

Mvh Huntress :)
 
Sv: Connemarahingst

Visst är Juno Rory och Brolötens Grafit läckra :d Motionerade Juno Rory under någon månad :love: underbar, men lite lar :rofl: Är ju 22 år ;)
 
Sv: Connemarahingst

Underbara Holens Ingolf såklart! :love: :love:
Han såg ut som en liten sagohäst, man tittade bara efter "hornet i pannan".
 
Sv: Connemarahingst

Känner du Anna?
Vi var skitbra kompisar när vi var små hon bodde typ jämt hos oss på loven och så.. Vet du om hon fortfarande är i Australien?

Mina favvosar är:
Spinway Corona
Pillgards Killroy för den var vi intresserade av förut (Men tur att vi inte köpte den)
Lofty R... ball färg
och Kewin
 
Sv: Connemarahingst

Jag är mycket svag för Coosheen Finbarr, men jag tycker överhuvud taget de connemaror Dan-Axel har är jättetrevliga. Hans ston är lite tyngre (i alla fall var de det sist jag såg dem :smirk: ) och helt underbara. Ska jag ha en häst/ponny att rida nån gång i livet och det inte blir en highland så blir det nog 17 en connemara från D-A. Vi hade 3 av hans uppfödningar på ridskolan här ett tag. En av dem är kvar, en hade min syrra sen ett tag men hon och den som jag red är båda avlivade nu. De var ur D-As pappas gamla stam och inte alls av den typ som de han har nu.
Flera av D-As ston är dessutom gulbruna, jättefina! :d
 
Sv: Connemarahingst

Hej!

Såg inte ditt inlägg förrän nu. Det var en valack som ägdes av en bekant till oss som jag red.

Här är några bilder:
sunson_km_rosetter.JPG


sunson_km_rosett.JPG


Han var ganska tuff att rida till en början, ganska oriden när han kom till oss, bra gångarter med minus för galoppen. Ingen exteriörhöjdare - tror han fick 35 poäng på utställning men det berodde mycket på hans benställ - han var väldigt inåttåad fram.

Jag tävlade tom LA:2 på honom med vinster och placeringar. Hoppa gjorde han mindre gärna. Han var opererad för tuppspatt innan han kom till oss.

Vad vill du veta? :p
 
Sv: Connemarahingst

Ok han e fin ju!
Har du ridit en liten welsh hingst engång???
Bara undrar igen?!
 
Sv: Connemarahingst

Det är lilla Fabben jag tänker på,,, det var jag som ägde han då!!
Har du sett han något?
Jag vet att han vunnit SM i fälttävlan tre år i rad nu, han är väll 18 eller någe sånt.
 
Sv: Connemarahingst

hanna_shetland skrev:
Hej!

Såg inte ditt inlägg förrän nu. Det var en valack som ägdes av en bekant till oss som jag red.

Här är några bilder:
sunson_km_rosetter.JPG


sunson_km_rosett.JPG


Han var ganska tuff att rida till en början, ganska oriden när han kom till oss, bra gångarter med minus för galoppen. Ingen exteriörhöjdare - tror han fick 35 poäng på utställning men det berodde mycket på hans benställ - han var väldigt inåttåad fram.

Jag tävlade tom LA:2 på honom med vinster och placeringar. Hoppa gjorde han mindre gärna. Han var opererad för tuppspatt innan han kom till oss.

Vad vill du veta? :p

Tja, så mycket du vill berätta! Vad heter han? Lever han/ålder? Fina bilder förresten!

Mvh Huntress :)
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 296
Senast: Lea88
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: Marvin
·
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Robina
·
Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: adrikkens
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp