Constanta rodeo - klippbredd

BengtssonEmelie

Trådstartare
Jag undrar om någon har en Constanta Rodeo klippmaskin och vet hur brett den klipper? Vad är ert övriga betyg om denna klippmaskin - positivt och negativt! :)
 
Sv: Constanta rodeo - klippbredd

Jag har en. Bredden på skären är ca 7,5cm.

Jag är nöjd med min, även om jag inte riktigt kommit underfund med hur hårt skruven för skären ska skruvas åt för att det ska vara riktigt klockrent. Det blir därför inte helt perfekt utseendemässigt (dvs, den klippta ytan ser inte 100% jämn ut när jag är klar, utan det blir lätt lite randigt). Jag och mina handleder uppskattar dock att den är så lätt. Sladden hade gärna fått vara längre - tre meter är lite snålt - men jag löste det med en jordad förlängnings-/skarvsladd för sisådär 70:-. Jag klipper hela hästen i ett svep (smörjer förstås enligt instruktionen - var 10e minut). Det brukar ta runt 30min att klippa hela hästen; helklipper men sparar ben och huvud - dock tar det lite extra tid vid mankammen pga stubbmanen.
 
Sv: Constanta rodeo - klippbredd

Håller med "Liten". Sladden hade gärna kunnat fått vara längre, 3m räcker inte långt. Men använder också skarvsladd så är inga problem!

Är väldigt nöjd med min! Låter inte så farligt mycket, skön att hålla i & inte super-tung! Absolut värd sina pengar!
 
Sv: Constanta rodeo - klippbredd

Tack snälla för era svar! :)

Jag har kollat på just denna ett tag, men tvekat då jag inte visste klippbredden. Kanske har stått också, bara jag som är blind. ^^ Haha.

Låter som en bra maskin ändå. :)
 
Sv: Constanta rodeo - klippbredd

Vi har en sån. Jag tycker den funkar riktigt bra, det är främst min syster som använder den och på hennes häst blir det i princip inga ränder öht. Dock så är hon överdrivet noggrann :D Rätt tyst och framförallt lätt!
 

Liknande trådar

Utrustning Nu gav våran klippmaskin från Jula upp mitt under en klippning. Så därför måste en ny införskaffas. Har ni tips på någon bra modell...
Svar
14
· Visningar
986
Senast: Bri
·
Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 091
Senast: Ise
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 455
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 087
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp