Bukefalos 25 år!

Container-problem

F

Fridolf

Jag undrar om någon har bra tips på hur och var jag kan hitta en container och vad den kan kosta? Jag inbillar mig att till mina två hästar är det det enklaste och bästa sättet att hantera gödsel, eller har någon annan något förslag?

M

MischaMir

Hej!
Jag har oxå två pållar men vi använder svarta sopsäckar för gödseln och använder hösnören till att binda ihop dom. Det kanske kan vara något? :) Det går åt 1-2 säckar per gång, och lättast är det om man använder spån.
Nackdelen är att man måste kunna förvara dom någonstans sålänge. Ha det :D

JAg vet folk som har en gammal släpkärra stående och kör iväg med när det är dags... Bygg upp väggarna lite så varar den ett tag. Så ska jag föröka lösa det med mitt problem... Fast piss är ju lite frätande...
Har du torv är det ganska smart att packa i säckar och sälja... Dessutom finns det många bönder som hämtar en torvgödsel... Dom älskar den och kan ibland tom betala för den... Och då kan man ju gjuta en liten plätt med cement på...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har jobbat inom hästbranchen i många år, som ryttare på ett stort stall. Nu har jag gått in i branschen ur en annan vinkel...
Svar
17
· Visningar
1 458
Hästmänniskan Hej kära Buke! Jag letar häst till mig och familjen och skulle bli så tacksam för lite hjälp och råd här! Flera av mina absoluta...
Svar
15
· Visningar
1 300
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har sedan november 2019 haft ett enormt sug efter att köpa häst, men jag har alltid lyckats resonera mig själv att...
Svar
6
· Visningar
840
Hästmänniskan Hej alla! Jag har ett litet problem eller vad man ska säga som jag skulle vilja få tips om! Jag har två c-ponnyer. En som jag har haft...
2
Svar
26
· Visningar
2 289

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa pannlampan?
  • Höstens bantningstråd

Omröstningar