Continental sheepdog championships 2023, gratis livestream

Tack! Jag letade runt igår men lyckades inte hitta en länk.


Besviken över att jag inte fick till att åka dit.
 
Hur går en riktig delning till? Jag tänker i jobb?

Ibland känns det som om förarna jobbar mer än hundarna som sen bara glider igenom en lucka.
 
Hur går en riktig delning till? Jag tänker i jobb?

Ibland känns det som om förarna jobbar mer än hundarna som sen bara glider igenom en lucka.
Det beror ju på hur trygg hunden är. Har man en hund som inte kan dela själv så får man göra mycket förarbete själv, även i jobb. På så här stor tävling så tror jag alla "safear", dvs de gör det så enkelt för hunden att göra rätt som möjligt genom att göra tydlig lucka, kalla in på rumpor osv. Man har inte råd att styla och riskera att ett får hoppar över hunden tex.

Jag använder hunden för att både sätta upp situationen så rätt djur blir utsorterat, och skapa luckan. Så här ser det ut med en unghund som håller på att lära sig.
https://www.facebook.com/reel/6132683826801207
 
Senast ändrad:
Om inte vädret är alltför träligt tänkte jag åka ut och titta lite imorgon. Även om jag inte kan något alls om vallning är det alltid häftigt att se duktiga hundar i arbete oavsett gren.
Dessutom har alla som bor här på campingen varit synnerligen välartade till skillnad från många av dem som bodde här under lydnads/rally SM.
 
Om inte vädret är alltför träligt tänkte jag åka ut och titta lite imorgon. Även om jag inte kan något alls om vallning är det alltid häftigt att se duktiga hundar i arbete oavsett gren.
Dessutom har alla som bor här på campingen varit synnerligen välartade till skillnad från många av dem som bodde här under lydnads/rally SM.
Det är på en riktigt fin fårgård också :)
 
Jag var där och tittade idag, alltid roligt att se såna större tävlingar live! Det verkar vara ganska svårt för poängen verkar inte bli så jättehöga. Fåren ville mest beta men om hunden tryckte på för mkt gick det undan och gärna åt fel håll. Utgången gick dessutom genom nedtagna staket och då blir det gärna svårt.

Kom hem med ett nytt läderkoppel, var en kvinna där från Tyskland som gjorde och sålde dem och det är alltid trevligt att köpa handgjorda produkter och man kan väl aldrig få för många koppel! :p
 
Jag var där och tittade idag, alltid roligt att se såna större tävlingar live! Det verkar vara ganska svårt för poängen verkar inte bli så jättehöga. Fåren ville mest beta men om hunden tryckte på för mkt gick det undan och gärna åt fel håll. Utgången gick dessutom genom nedtagna staket och då blir det gärna svårt.

Kom hem med ett nytt läderkoppel, var en kvinna där från Tyskland som gjorde och sålde dem och det är alltid trevligt att köpa handgjorda produkter och man kan väl aldrig få för många koppel! :p

Var det svårt att hitta/var det ok parkering? Tänker åka dit och kika på finalen imorgon. :)
 
Var det svårt att hitta/var det ok parkering? Tänker åka dit och kika på finalen imorgon. :)
Vad roligt! Det var inte svårt att hitta, det låg efter vägen men det var dålig vägbeskrivning på hemsidan, jag hittade iaf bara gårdens adress och tävlingsplatsen var ju inte direkt på gården men det fanns små skyltar. Parkeringen var på en åker, den var ok igår men det beror väl på hur mkt regn som kommit idag för det var ganska mjukt i marken igår.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp