converter från .MOD till .MVI

Apollo 13

Trådstartare
Hej!

Vi har en digital filmkamera (Panasonic SDR-H40) och när man lägger upp filerna på datorn så blir de i .mod - format.

När jag kollar på filmerna i datorn hör jag inget ljud, men lägger jag upp dem på tuben så kommer ljudet med.
De går inte att redigera dem i Movie Maker pga formatet så jag är ute efter att konvertera filerna från .mod till .mvi.
Hittade något program men där det kom med en logga i tid och otid och det vill jag ju såklart inte ha.

Finns det någon vänlig själ som har lite koll som har en konverterare som ni kan rekomendera?
Och nej, vi fick inte med någon skiva till kameran för att kunna göra det.
 
Sv: converter från .MOD till .MVI

Hej,

Kolla på RealPlayer, där man får med en konverterare när man plockar ner deras gratisspelare. Är dock osäker om den konverterar de format som du är ute efter, men du kan ju kolla innan. Annars kan du ju kolla på Panasonics hemsida och kontakta dem, då är det ju fullt möjligt att de har möjligheten att ladda ner programmet till din kamera hos sig. Vet att Canon har den supporten. :)
 
Sv: converter från .MOD till .MVI

ringde panasonic... dom hade ingen converter utan hänvisade till nätet och tyckte att jag skulle köpa en för 30 dollar -.-
 
Sv: converter från .MOD till .MVI

VAAAAA? Ska dom ha $30 för programmet!!! :mad: Grrrr!

Har du Realplayer på din dator? Annars kan du ladda ner den från nätet! :) Då följer Realplayers converter med på köpet, även till gratisversionen! Kolla om detta kanske kan funka att konvertera med!! Jag håller tummarna för dig!!! :)
 
Sv: converter från .MOD till .MVI

ja och det kändes ju sådär måste jag säga..

Tur att vi fått kameran i representation, haha, annars hade jag blitt galen om jag kommit hem med en kamera vars filer inte går att redigera i MM. Kul o köpa en dyr kamera o komma hem o inse att man måste köpa ett dyrt program för o kunna redigera skiten. :mad:

Har inte realplayer på datorn, får se till att ladda hem det ikväll och se om jag kan lista ut om det funkar.. jag är ju verkligen en sopa på det här med datorer... Vågar inte fråga min datanörd till bror heller.. om han hade tagit 10 kr i timman på alla vänner och släktingar som frågar honom jämnt och ständigt så hade han vart mångmiljonär vid det här laget.. :rofl:
 
Sv: converter från .MOD till .MVI

När du laddat ner Realplayer på din dator, kan du gå in i Start-menyn, så skall du kunna öppna konverteringsprogrammet separat! :) Har använt det programmet för att jag konverterar videoklipp till min iPhone, och det fungerar super till detta!

Det är samma sak för mig som för din bror! ;) Hjälper kompisar och kollegor på jobbet med datatrassel. Bra sätt att hålla sig a jour med utvecklingen inom program och hårdvara! ;) Bygger datorer på fritiden också, så det går ju lite tid till detta! Gör det dock gärna. Tycker att man kan hjälpa till om det går!!! :laugh:
 
Sv: converter från .MOD till .MVI

PSSSST!

Ledsen att störa dig igen, men hittade en intressant länk på nätet efter en liten sökning. Den är på engelska, men det är kanske ok ändå? ;)

Länk:

http://www.masternewmedia.org/news/2008/06/12/how_to_convert_mod_video.htm

Den är riktigt bra förklarande för konvertering av filmfil .mod till annat format, men jag skulle rekommendera att du kopierar .modfilen och testar först på kopian, ifall, ifall, det skulle vara något!!

Lycka till nu!!!! :laugh:
 
Sv: converter från .MOD till .MVI

ÅH! I LOVE YOU :love:

Försökte faktiskt ädra men till .mvi men förhoppningsvis funkar det med .mpg!!

Åh jag måste kolla så fort jag kommer hem!!

Hoppas hoppas hoppas det funkar!
 
Sv: converter från .MOD till .MVI

Jag blev utlura på en långpromenad hela kvällen och det plus hästarna gjorde att jag inte hann med.. Åååh jag är så kass! First thing när jag kommer hem!
 
Sv: converter från .MOD till .MVI

Ähhh! Ta det lugnt bara! Huvudsaken är ju att du får allt att fungera i slutändan, eller hur?! ;) Och en långpromenad är ju inte helt fel heller med tanke på vädret som vi haft nu senaste dagarna!!

Jag får väl fråga dig om lite ridtips istället, som "nybörjare" inom detta?! :angel: LOL!

Ha det så bra nu!
 
Sv: converter från .MOD till .MVI

:( kom hem nu på lunchen o kunde kolla.
det går att ändra namn till både .avi och .mpg
men när jag försöker lägga in dem i movie maker så läggs de bara upp som ljudfiler och inte filmfiler. dessutom hör man inget ljud när de spelas upp... :(
 
Senast ändrad:
Sv: converter från .MOD till .MVI

Sjuttsingen också! :cry:

Har du testat att ladda ner gratisversionen av Realplayer? Då kanske det funkar att konvertera istället?! Kollade du på länken också som står lite tidigare här?
 
Sv: converter från .MOD till .MVI

jag har inte kollat realplayer, får göra det när jag kommer hem.

försökte skumma igenom den lite snabbt när jag var hemma... hade inte all tid i världen tyvärr och gick in och ändrade nån inställning (fråga mig inte vad ;)) men det funkade ändå inte.
 
Sv: converter från .MOD till .MVI

Glöm inte att gå in via START-menyn bara, så kommer du att kunna se Realplayer, och det konverterarprogram som medföljer. Detta kan du starta separat för konvertering av filmfiler! :) Lycka till nu!

PS. Skall fundera lite till om det kanske finns något annat sätt att fixa detta på om det inte fingerar med Realplayer!! :confused:
 
Sv: converter från .MOD till .MVI

VETU VETU VETU :banana:

Jag satt med en stallkompis i telefon och beklagade mig över att jag va tvungen att reda ut det här problemet med filerna.
Fröken som råkar vara väldigt ung och går på gymnasiet och har precis datakunskap och håller på med just konvetering av filer och tipsade mig om prism. Jag googlade och hittade en sida där man kan ladda ner det.. Testade och fröken lärde mig också att filerna va tvugna att vara .vmv för o funka i MM så när jag fixade över dem till det så FUNKADE DET!!!!! :banana::banana:

Nu ska jag redigera filmer till dödagar och klippa ihop massa filmer så ingen ser hur illa det kan se ut när jag rider :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp