Cool on track?

A

Alpin87

Min häst är ju som sagt halt och nu kollad av veterinär. Antagligen överansträning eller vrickning (båda fram). Vila 4-6 veckor + butta 8 dagar är ordinerat. Jag har Cool on track hemma, utblandat och klart i sprayform och undrar om det kan vara en hjälp att ha till frambenen eller om det varken gör till eller från? Det borde ju mest vara till hjälp efter hård ansträngning och hon går ju på bete men tänkte höra vad ni tror?
 
Sv: Cool on track?

Om hästen inte är sprutad i benen så är det fritt fram att använda det. Kyla benen är aldrig fel så jag hade absolut använt det om jag var du. Har använt det en del själv och tycker det är effektivt som kylning.
 
Sv: Cool on track?

Nej hon är inte behandlad i benen med något så jag ska nog köra på med det!
 

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
3 808
Senast: Ida94
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
10 402
Senast: Fruentimber
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 016
Senast: Sirap
·
Hästvård För två år sedan blev pållen halt. Först misstänktes kotledsinflammation eftersom 90% av hältan släcktes på bedövning där, men när...
Svar
6
· Visningar
1 110
Senast: Similitude
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp