Cornflakes!

Mjölk eller flignor först!

  • Mjölk först!

    Röster: 30 27,8%
  • Flingor Först

    Röster: 78 72,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    108
  • Omröstning stängd .
Cornflakes äter jag med yoghurt och inte mjölk. Har i yoghurt först, sedan skivad frukt och sist cornflakes. Äter så fort jag kan för jag gillar inte när flakesen blir soggiga 🤣

Eller så blandar jag cornflakes med sockrad jordnötssmör, brer ut i en låg form och häller smält choklad över. In i kylen nån timme och voila! "Snickers-kaka"
 
Corn flakes först, sedan mjölk! Evigheter sedan jag åt dcornflakes, brukar mest äta havrepuffar, men nu blev jag ju sugen!
Havrepuffar sedan fil. Musli sedan fil också.
 
När jag väl äter flingor eller liknande beror det på.
Har jag mjölk till = flingor först o sen mjölken då flingorna är huvuddelen.
Äter jag med yoghurt/fil så är det huvuddelen. Då ska det i först i skålen och sen sprinkla på lagomt med flingor ovanpå.
 
Men om man har yoghurt/fil/mjölk först så stänker det väl när man har i flingorna?
Yoghurt och fil är nog att föredra då ( och alltid;)) samt inte hälla för fort hehe
Längesedan jag åt men skvättning var inte ett problem men att inte hälla cornflakes överallt från paketet var :D
 
Yoghurt och fil är nog att föredra då ( och alltid;)) samt inte hälla för fort hehe
Längesedan jag åt men skvättning var inte ett problem men att inte hälla cornflakes överallt från paketet var :D
Ja jag minns att corn flakes hamnar överallt :D Yoghurt och fil stänker nog mindre men mjölk osm någon skrivit borde bli splash av :D
 
Cornflakes måttas med plastsked ned i den i tallriken redan väl avvägda portionen med fil , cornflakesen såklart från sin metallburk avsedd för cornflakeslagring, inget klättrande på stegar eller ösande från plastpåsar i kartonger. Så det så. ;)
 
Cornflakes måttas med plastsked ned i den i tallriken redan väl avvägda portionen med fil , cornflakesen såklart från sin metallburk avsedd för cornflakeslagring, inget klättrande på stegar eller ösande från plastpåsar i kartonger. Så det så. ;)
Proffsigt! Står det kanske cornflakes på burken till och med?
 

Liknande trådar

Tjatter Tyckte att det behövdes en sådan. Vad ska ni äta? Pyntar ni på något speciellt sätt hemma? Vad ska ni göra? Vad ska ni ha på er? Hur...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
9 962
Senast: Habina
·
  • Omröstning
Mat Kan du tänka dig att äta insekter? Har du provat? Vilka insekter kan du tänka dig att äta? I vilken form? Jag har sett att det finns...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
6 698
Senast: Stinaelin
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 085
Senast: movi
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp