Corona i stallet - Ulvlek

Lobelia

Trådstartare
Corona i Stallet

Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter påtryckningar från kommunen avsatt honom till många elevers lättnad. Nu försöker styrelsen få ordning inför befarade inspektioner men alla elever tar inte riktigt till sig budskapet så styrelsen har rekryterat ett antal tjallare som ska rapportera om vem som bryter mot reglerna.

Obligatorisk fråga - Vilken Coronarestriktion har du brutit mot?

Goda roller


Pålitliga Petra
- Ordförande i SVU (stall Vårlyckans ungdomsförening) - Ängel - Natt DL. Får skydda en deltagare mot käk.

Nybörjar Nilla - Är mycket osäker och vågar inte riktigt stå för sina åsikter - Ny roll Följare Under lynch 1och2 räknas inte hennes röster även om hon teoriar och röstar som vanligt, istället så hon får vid Dag DL välja någon att följa efter och denne får ovetande 2 röster.

Stöddiga Siv - Siv är kaxig och hon tror hon kan allt och vet allt och är en ständig plåga att umgås med i stallet. Besserwisser - får ställa tre påståenden till LL (1st påstående per natt). Besserwissern måste skicka sin fråga i påstående-form ex ”Jag vet att jag blivit siad”, ”jag vet att xx är ulv”. Frågorna får bara involvera en person. LL kommer bara svara rätt eller fel på påståenden. Natt DL

Givmilda Gitt - Eller givmild och givmild hon har en rik pappa och vill vara vän med alla men hon har inte riktig koll på vad folk egentligen vill ha. Brevbärare – får 3 paket att dela ut, tar de slut så är de slut. Gör sitt val innan dagDL och de delas ut vid natt DL före käk. Paketen innehåller sia, spioninfo och förhäxning (rösten räknas inte)

Sanndrömmaren Saga - Lever lite i sin egen värld och går omkring och drömmer om alla hästar hon ska köpa i framtiden och även om stallkompisarna på nätterna. Ny roll Sanndrömmare. Drömmer udda nätter om 2 personer i stallet som hon själv väljer och vad de egentligen håller på med, men som de flesta drömmar är de flyktiga och hon minns bara vad den ena av dem håller på med. Natt DL (Ex. Väljer Art (bybo) och Lobelia (ulv) och får som svar Ulv)

Stalltjejer

Regelbrytarna
- Döda goda som får prata med varandra. Åskådarna får all spioninfo och röstar dolt till lekledaren de får dessutom utse en som får information om var rösten går. (DagDL)

Onda roller

Falska Fia
- ulv i fårakläder)en tjallare som röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i pm till LL och det är rösten i detta pm som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna.
Tjallarmobben Tjallare som rekryteras av styrelsen ulvar - får käka var natt Natt DL.

Vinstvillkor: Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar i lyan är döda. Obs! Om onda och goda är lika många kan onda inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare. Regelbrytarna räknas inte med i vinstvilkoren.
----------------------
Regler!
*Var snälla och trevliga mot varandra, kom ihåg att det är en lek.

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det). Men, om någon redan har motiverat i femtioelva inlägg varför den tror en viss spelare är ond eller god, och sen inte tar med motivering i ett inlägg så innebär det inte att motståndarsidan får kompensation.

*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg (citat är ok). Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Madalitso röstar på Derring-Do". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första. Bukeklockans tid gäller (dvs tiden som står på inlägget). Det är okej att lägga till motivering i efterhand, så länge den hinner komma med i samma inlägg som rösten. Men om du vill ändra din röst ska det ske i ett nytt inlägg och inte genom att redigera en redan postad röst, annars är det lätt hänt att någon missar vad som sker.

Det är ok att motivera sin röst med t.ex. "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna". Det duger dock inte bara med "för jag tror x är ulv", eftersom det vanliga är att man röstar på den man tror är ond.

*Vid missad röstning och låg aktivitet kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på. Har man missat en röst så vill LL att ni lägger en efterröst så fort ni kan (så övriga deltagare har mer att gå på)

*Ulvarna får inte käka ulv, man får inte rösta på sig själv eller på LL

*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och i annan färg än svart. Ni får inte kommentera, gilla eller på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.



DagDL: Fredag 21.30

Deltagare

1. glömmerallt
2. Blacksmithfarm
3. Hemlig
4. cirkus
5. Snurrfian
6. qitis
7. Heffaklumpen
8. karamelldrottningen
9. Pegasus63
10. Elo
11. bollen__
12. LenaH
13. Niyama
 
Hittat hit och fått min roll!:)
Lite frågor @Lobelia :
Så följarens röst räknas inte men den den väljer får dubbla röster u den lynchen?:) och from lynch 3 räknas den egna rösten som vilken som helst?:)

Ingår falska fia i lyan?

Spännande med lite nya roller:)
 
Hittat leken, fått min roll och lagt till i bokmärken så jag slipper leta genom hela Bukes Nytt lista för att hitta hit i morgon :)
 
Följare Under lynch 1och2 räknas inte hennes röster även om hon teoriar och röstar som vanligt, istället så hon får vid Dag DL välja någon att följa efter och denne får ovetande 2 röster.
Fattar inte detta. Den hon röstar på räknas inte, men den hon följer får två röster? Alltså måste hon rösta likadant som någon som redan röstat (och kan inte rösta först)? Om flera redan röstat på samma, pm:ar hon LL om vem hon följer?
 
Fattar inte detta. Den hon röstar på räknas inte, men den hon följer får två röster? Alltså måste hon rösta likadant som någon som redan röstat (och kan inte rösta först)? Om flera redan röstat på samma, pm:ar hon LL om vem hon följer?
Hon teoriar och röstar som vanligt men rösten räknas inte.
Hon väljer en deltagare i leken och "röstar dolt" på samma person som denne. Alltså hon följer en persons val av lynchoffer och gör samma sak dolt. Hon PMar LL fem hon följer.
 
Corona i Stallet


Regler!

*Var snälla och trevliga mot varandra, kom ihåg att det är en lek.

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det). Men, om någon redan har motiverat i femtioelva inlägg varför den tror en viss spelare är ond eller god, och sen inte tar med motivering i ett inlägg så innebär det inte att motståndarsidan får kompensation.

*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg (citat är ok). Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Madalitso röstar på Derring-Do". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första. Bukeklockans tid gäller (dvs tiden som står på inlägget). Det är okej att lägga till motivering i efterhand, så länge den hinner komma med i samma inlägg som rösten. Men om du vill ändra din röst ska det ske i ett nytt inlägg och inte genom att redigera en redan postad röst, annars är det lätt hänt att någon missar vad som sker.

Det är ok att motivera sin röst med t.ex. "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna". Det duger dock inte bara med "för jag tror x är ulv", eftersom det vanliga är att man röstar på den man tror är ond.

*Vid missad röstning och låg aktivitet kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på. Har man missat en röst så vill LL att ni lägger en efterröst så fort ni kan (så övriga deltagare har mer att gå på)

*Ulvarna får inte käka ulv, man får inte rösta på sig själv eller på LL

*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och i annan färg än svart. Ni får inte kommentera, gilla eller på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.

Lite orolig för att LL har bitit sig själv i svansen, i näst sista regeln står ju att ulvarna inte får begå kanibalism, man får inte heller rösta på sig själv eller LL, men står inget om att när vi lyckats lyncha 3-4 ulvar att sista ulven inte får KÄKA LL, med käkad LL vinner ju ulvarna på käko, ehhh.. walkover:confused:
 
Hon teoriar och röstar som vanligt men rösten räknas inte.
Hon väljer en deltagare i leken och "röstar dolt" på samma person som denne. Alltså hon följer en persons val av lynchoffer och gör samma sak dolt. Hon PMar LL fem hon följer.
Aha, så hon kan lägga en udda röst i tråden (som ändå inte räknas) men de två dolda rösterna måste läggas på någon som redan har en röst? Och det är då inte den hon följer som får rösterna, utan den som denne röstar på?
 
Aha, så hon kan lägga en udda röst i tråden (som ändå inte räknas) men de två dolda rösterna måste läggas på någon som redan har en röst? Och det är då inte den hon följer som får rösterna, utan den som denne röstar på?
Precis. Men bara en dold röst. Tänk dig som hon väljer en som får en extra dold röst som läggs på samma person som får den ordinarie rösten och valet kan man göra ända fram till DL och denne personen får inget veta.
 
Precis. Men bara en dold röst. Tänk dig som hon väljer en som får en extra dold röst som läggs på samma person som får den ordinarie rösten och valet kan man göra ända fram till DL och denne personen får inget veta.
Så om hon väljer att följa Lobelia och Lobelia röstar på Myrten, så får Myrten en röst dolt? Och därmed två röster (om ingen annan röstat på henne också då)?
 
Stall Vårlyckan har ett nybyggt ridhus med en ordentlig läktare längs långsidan 28x62 meter är innermåtten.. Styrelse, som varken är begåvad med mattekunskaper eller sunt förnuft kallar in revisorn för att få hjälp. Efter mycket funderande och räknade så gör man ett nytt plakat och sätter upp det vid hästinsläppet . Ska varje person ha minst 10 kvm är det bäst att ta ge korrekt information.


I detta ridhus får max 173,6 ekipage vistas.
 
Jag har hittat hit och fått min roll.

Den corona-restriktion jag brutit mot är att jag träffade några jag inte träffar varje dag över nyår. Vi satte oss själva i karantän innan och efter, för att minska risken att ta med något till de andra. (ska tilläggas att vi var tre personer, ingen jättefest, men god mat och sällskap)
 
Jag har hittat hit och fått min roll
Jag tycker det är kul med lite nya roller. Jag hoppas att de överlever så länge så man kan se hur de funkar.

Jag bröt väl mot Coronarestriktionen i våras när jag åkte längre än 2 timmar från hemmet. Fast å andra sidan tycker jag att det var en nödvändig resa eftersom jag skulle vaka på ett sto som skulle föla.
 
Obligatorisk fråga - Vilken Coronarestriktion har du brutit mot?

Vi träffar ungarnas mormor (70+) då och då. Var med henne några veckor på sommarstället i somras och träffas nån gång var 4:e vecka ungefär då jag också måste hjälpa henne med att klippa klor på marsvinen.
Jag är dock hemma och mammaledig och sambon jobbar hemifrån just nu så vi träffar inte nån annan inomhus.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
41 42 43
Svar
856
· Visningar
9 735
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 750
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp