Coronasäkra aktiviteter i Småland

Milosari

Trådstartare
Jag ska åka till Vimmerby över nyår och kör från Lund. Har två barn, 4 och 5 år i bilen, och tänker att några stopp på vägen upp är vettigt. Men vad är öppet? Önskar tips på sevärdheter, open air museum eller liknande. Vi kör gärna lite omvägar och åker upp 28:e dvs vardag.
 
Älgsafari! Var där med barn på 3 och 5 år och de tyckte mycket om att få mata och klappa älgarna :) De verkar ha öppet alla dagar i mellandagarna och det går att köra in med egen bil eller åka deras tåg.
 
Jag ska åka till Vimmerby över nyår och kör från Lund. Har två barn, 4 och 5 år i bilen, och tänker att några stopp på vägen upp är vettigt. Men vad är öppet? Önskar tips på sevärdheter, open air museum eller liknande. Vi kör gärna lite omvägar och åker upp 28:e dvs vardag.

Innan Vimmerby så finns Filmbyn i höjd med MarianneLund. https://filmbyn.se/upplevelseskogen/ Det finns en Upplevelseskog utanför att strosa runt i och sträcka på benen. Själva Filmhuset är stängt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 795
Senast: Cattis_E
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 095
Senast: sjoberga
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 049
Senast: soom
·
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 348
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp