Cosequin...

ylvalill

Trådstartare
Är det nån som vet hur mycket det innehåller av "aktiva ingredienser"? Har letat överallt på nätet men inte hittat några siffror på hur mycket av de olika ingredienserna som ingår.
 
Hej!
Cosequin har 54545 mg Glucosamin HCL, 18181 mg kondroitinsulfat, 3152 mg Ascorbate (Manganese Ascorbate).
Prismässigt står det sig ganska ok tycker jag jämfört massa andra preparat med otroligt mycket lägre koncentration, ex det svindyra och lågkonc. Bioglucomin....

MVH/Linda
 
Tack! Jag antar att siffrorna gäller per kg? Eller är det per 100g eller per dagsgiva? Vilken är den rekommenderade dagsgivan?

En annan fördel jämfört men Bioglucomin är ju att Cosequin innehåller kondroitinsulfat också :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: IngelaH
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 194
Senast: Livi
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
472
Senast: Empalie
·
Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 231
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp