Centaur

Trådstartare
Hur mkt kostar det och vad är doseringen? Är det från vet. man får det? Och FUNKAR det? :confused:
 
Cortaflex verkar va billigast och bäst då?
Har gett det för några år sen, men märkte inte nån större skillnad, men då misstänker jag att hans problem till stor del var muskulära... Nu vet jag att den är bogleden som är stel/gör ont.

Värt att prova igen kanske? Leden är mest stel, har gett djävulsklo och älgört (som ju är smärtlindrande) och det är ingen markant skillnad på honom. Vad hade din ponny för besvär?
 
Hej!
Min ponny är "bara" gammal (21 år) utan några allvarliga problem och jag vill mota olle i grind sas. Han har lite knäppningar här och där, är inte speciellt stel, men samtidigt har jag kört glucosamin i ett par år nu och jag vet inte hur han skulle vara utan?!?! Vågar inte prova heller :smirk: ...
Tror att det kan vara individuellt med vilka preparat som är bra, cortaflex gillar jag eftersom det innehåller både MSM, chondroitin och glucosamin. Om man vill ge en större dos kan man ju öka (inte farligt) och förmodligen få bättre resultat. Många köper nog bioglucomin eftersom det är så lätttillgänligt, men jag tycker att det är otroligt dyrt för ett såpass lågkoncentrerat preparat.
Om jag vore beredd att köpa ett preparat för det priset, 4200:- /år (!) så skulle jag lätt välja Cosequin istället, ~10 ggr starkare, väl beprövat, skillnaden är väl att det blir en större inköpssumma per gång, ca 2500:- (för drygt 200 dgr) men räcker ju länge.

MVH/Linda
 
Har köpt en flaska och en burk med Cortaflex nu. Min är också gammal (22), pigg i övrigt, men har en bog som har fått lite stryk i hans tid som (överansträngd :crazy:) hopphäst... Han är alltid sämre när det blir hårdt i marken. Hoppas det här hjälper lite! Hur länge dröjer det innan man kan förvänta att se en skillnad?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nya hästen fick med sig nått tillskott för magen, men inte i originalförpackning. Nån som har nå hum om vad det kan va? Doseringen va...
Svar
11
· Visningar
1 066
Senast: AbCdE
·
Hästvård Har precis haft samtal med veterinären och fick direktiv att avmaska vårt föl samt den digivande mamman. Blir det inte så att fölet får...
Svar
3
· Visningar
624
Senast: Madick
·
Hemmet Är det någon här inne som vet vad det skulle kosta att renovera ett badrum på ca 6kvm? Tänker kakel på väggarna och klinker på golvet.
Svar
6
· Visningar
292
Senast: Fille
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
6
· Visningar
704
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp