County dressyrsadel

B

**BORTTAGEN**

Hur vet jag hur gammal min County dressyrsadel är? Det enda som jag kan hitta är att det står "County Saddlery Made In England".Tacksam för svar...
 
Finns det inget nummer på kåpan?? Det brukar börja med med året den är tillverkad tex 92068754 då är det gjord 1992. Så har iallafall jag fått det förklarat för mig!
 
det finns ett sadelnummer som talar om när/vem/vad/strl/färg och så vidare, med det nummret ber man att agenturen hör med fabriken när den tillverkades.
Jag är lite osäker på vem som har agenturen i Sverige/Skandinavien, hör med en butik som säljer sadeln eller kolla på nätet...
 
Hej! För några år sedan var det Hippodrom Sport som var generalagent för County, vet inte om de är det fortfarande.
Om du kan hitta ett präglat nummer på undre kåpan så tror jag att det var de sista siffrorna som stod för årtalet, men det kanske bara gäller de äldsta County. Om jag minns rätt så kom de med kilbossor i slutet av 80-talet och de första med rundbossor började tillverkas i början eller mitten av 80-talet.

Om du har en med rundbossor och med en extra rem för fastsättning av kåpan i sadelgjorden är dessa äldre än de med kilbossor, om "extraremmen" är fastsydd med söm i en trekant är dessa äldre än de med samma söm i en fyrkant. :confused: Dålig på att förklara! Hör av dig om du inte förstår!

Mvh San
 
Tack för alla tips....nu har jag faktiskt hittat ett instansat nummer på sadeln.Jag är en "ponny-morsa" som inte har så mycket "hum" om sånt här, nu har jag lärt mig något nytt........Tusen tack...nu blir jag aldrig mer lurad när det gäller sadlar...hi hi
 

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter en dressyrsadel till vår c-ponny. Han har idag en prestige versailles 16" bomvidd 33 som ligger bra. Vad ska jag leta...
Svar
1
· Visningar
440
Senast: ako
·
Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
475
Senast: pajaztar
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 663
Senast: Mogge
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 878
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp