County eller Frank Baines

MoQ

Trådstartare
Hej!
Vill ha många synpunkter på dressyrsadlarna County Competitor respektive Frank Baines Excel.För-nackdelar ni har upplevt med dessa.Bägge sadlearna ligger bra på mina hästar,därför tvekar jag vilken jag ska köpa.OBS! Begagnade sadlear,men nystoppade och i mkt gott skick.Tacksam för alla tips.
 
Jag har en FB excel, har aldrig suttit i en bekvämare sadel! :love:
Jag får bra sits i den, det är lätt att sitta stadigt!
Har inga erfarenheter av county, men de ska ju tydligen också vara jättebra. Är supernöjd med FB:n iallafall :)
 
Tack för svaret.Fler med erfarenhet?Känns svårt att välja mellan två bra sadlar,därför tacksam för all hjälp.
 
Jag dyrkade min förra County. Jättedjupt säte så man satt kanon i den. Tyvärr har jag fått byta ut den nu eftersom hästen breddat sig! :smirk:
 
Jag vet ingen med County som inte är supersupernöjd med sin sadel men jag vet en som hade en FB och hon ville byta till just en County. Jag har själv en C och kan inte tänka mej någon annan. Ska du i din tur sälja sadeln så är nog C mer lättsålt, speciellt om den har bom 4. De som har en sån brukar bli av med dem på en gång.
 
Blev Frank Bainesen,då den var i bäst skick till samma pris.Till och med sadelmakaren som kom ut för att titta och innan hade föreslagit Countyn ändrade sig och tyckte FB:n var finast (OBS! Ej hans sadlar).Bägge sadlarna låg bra.Så nu ska vi testa och se.Tack för hjälpen
 

Liknande trådar

Utrustning Hej Alla duktiga, kloka och snälla hästmänniskor som finns här på forumet! Nu vill jag ha råd av någon som provat bägge hacken på samma...
Svar
1
· Visningar
728
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 030
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 689
Senast: Jeps
·
Utrustning Familjens ponny ska snart springa Pay n Ride och Pay n Jump med såväl matte, 10 år , som husse 14. Man måste ju inte vara finklädd, men...
Svar
4
· Visningar
638
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp