Covid-19 del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med tanke på det jobb du har så är det en lågoddsare att du fått smittan därifrån. Jag har två kompisar som är lärare som också ligger hemma med covid-19 nu. Krya på dig :heart
Precis. Det här publicerades alldeles nyss på aftonbladets sida:

Fler smittas på skolor och arbetsplatser, enligt en enkät som Sveriges Radio Ekot skickat ut till landets 21 smittspårningsenheter.

Av de totalt 21 enheter som tillfrågades uppger 15 att de ser en skillnad i hur smittan sprids i dag jämfört med de två tidigare vågorna av pandemin. Sju av dem ser en ökad smitta på skolor och andra platser där barn och unga träffas.

Enkäten visar också att smittan ökar i hemmet samt på arbetsplatser, något som man inte tror beror på att allt fler kommer till jobbet.

– De som kan jobba hemma tycker jag ändå är duktiga på att jobba hemma. Däremot har vi i denna vågen haft väldigt mycket positiva fall på arbetsplatser där man inte kan jobba hemma, säger Julia Nyström, smittspårningssamordnare i Halland, till radion.

Däremot minskar smittspridningen på fester, något som kan bero på att man inte har fester i samma utsträckning som tidigare. (TT)
 
Blir så trött på rubrikssättningar... Läste precis en artikel om hur valborg fungerat här i Uppsala, och självklart var huvudrubriken "en hel del att göra" och underrubriken nämner att polisen överlag är nöjda med allmänheten.

Alltså för att vända detta till något positivt, ja det skedde fester och lite fylla (att tro att det skulle vara noll är bara naivt), men överlag verkar det ha varit lugnt och framförallt lugnt med tanke på valborgshelg. Har polis skickats ut till en fest hade deltagarna anpassat sig, allmänt stök som brukar vara kopplat till storhelg och studenter nämns faktiskt knappt i artikeln alls. Bra jobbat Uppsala-bor!!
 
Behöver inte komma så mycket symtom så hoppas på att du mår bra! Har en kollega som gick på toa en gång (magknip), sen va allt över och han blev inte sämre än så. Så det verkar vara väldigt olika.
Jag tycker att det är så jobbigt att det är så olika.
Jag som redan har huvudvärk titt som tätt skulle inte reagera på huvudvärk en dag. Jag som också har problemmage med magknip och lös-hård-diarrémage från och till skulle inte reagera på det heller. Det är ju normaltillstånd för mig så att säga.

Inte konstigt att det sägs att det finns folk utan symptom- när symptomen tillhör normalläge liksom. Så lätt att missa.
 
Jag tycker att det är så jobbigt att det är så olika.
Jag som redan har huvudvärk titt som tätt skulle inte reagera på huvudvärk en dag. Jag som också har problemmage med magknip och lös-hård-diarrémage från och till skulle inte reagera på det heller. Det är ju normaltillstånd för mig så att säga.

Inte konstigt att det sägs att det finns folk utan symptom- när symptomen tillhör normalläge liksom. Så lätt att missa.
Håller med. Jag skulle inte precis gå och testa mig för något av det du nämner. Så det är säkert många som missas!
 
Håller med. Jag skulle inte precis gå och testa mig för något av det du nämner. Så det är säkert många som missas!
Inte jag heller eftersom det är så vanligt hos mig. Så det, utan något mer, skulle bara vara "fan, nu krånglar magen igen, blir några dagars extra rännande" eller "huvudvärk, bäst att ta det lite lugnt och vila lite". Jag hade dock lite jobbig huvudvärk när jag hade blivit vaccinerad- inte samma dag men dagen efter, envis och dryg värk som hade svårt att ge sig. Men det har jag ibland det också så enda anledningen till att jag funderade på den var för att jag nyligen blivit vaccinerad....
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Har testat mig positiv för covid-19.
I fredags kväll fick jag frossa och hade då 39 grader i temp. I lördags vaknade jag utan feber men har haft ont i huvudet. Idag fick jag provsvaret som var positivt.

Har läst om forskning som visar att personer med blodgruppen RH negativ inte blivit särskilt sjuka av covid-19 och i mitt fall stämmer det.
Men nu, hej karantän!
 
Har testat mig positiv för covid-19.
I fredags kväll fick jag frossa och hade då 39 grader i temp. I lördags vaknade jag utan feber men har haft ont i huvudet. Idag fick jag provsvaret som var positivt.

Har läst om forskning som visar att personer med blodgruppen RH negativ inte blivit särskilt sjuka av covid-19 och i mitt fall stämmer det.
Men nu, hej karantän!

Samma här. Rh-neg och märkte knappt av covid-19. Skönt att du inte blivit så sjuk!
 
Krya på er ni som är sjuka.

Jag fick andra dosen Pfizer imorse. Har inte känt av någonting ännu förutom armen. Oj vad det gör ont precis runt nålsticket! Försökte förklara för mamma i Sverige att det känns som att ha blivit hästbiten (hon har aldrig blivit hästbiten) eller stucken av en bålgeting (hon har aldrig sett en bålgeting) eller möjligen att ha sprungit in i en dörrkarm i 40 km/h (”Så fort springer inte ens Usain Bolt”). Inte en enda liknelse gick hem. :cautious: Men ont gör det!
 
Mår inge bra idag
Vad ska jag äta?
Har mest modifast, kaffe och mjölk hemma
Har lite grillkorv i frysen, frysta grönsaker och en bit lax.
Bulgur
Köttfärs har jag men är det nån idé att laga den när jag inte känner smaken?
 
Mår inge bra idag
Vad ska jag äta?
Har mest modifast, kaffe och mjölk hemma
Har lite grillkorv i frysen, frysta grönsaker och en bit lax.
Bulgur
Köttfärs har jag men är det nån idé att laga den när jag inte känner smaken?
Är det helt borta eller känner du grundsmakerna (som sött/salt)? Du kan göra något med köttfärsen men gör det kryddigt så du får någon känsla när du äter i alla fall.
 
Inte jag heller eftersom det är så vanligt hos mig. Så det, utan något mer, skulle bara vara "fan, nu krånglar magen igen, blir några dagars extra rännande" eller "huvudvärk, bäst att ta det lite lugnt och vila lite". Jag hade dock lite jobbig huvudvärk när jag hade blivit vaccinerad- inte samma dag men dagen efter, envis och dryg värk som hade svårt att ge sig. Men det har jag ibland det också så enda anledningen till att jag funderade på den var för att jag nyligen blivit vaccinerad....
Håller med. Min mage är ju inte stabil, om man säger så (kronisk tarmsjukdom) så om den är i olag nån dag så tar jag inte prov mot corona.
 
Den 19 maj far bla resturanger och hotell i Österrike öppna igen efter att ha varit stänga sen i november. Manga hotell är fullbokade över pingst och flera resturanger säger att de har väldigt manga reserveringar. Kännas inte sadär jättebra och visar att lockdowns inte alltid är det bästa.
 
Hoppar in och ställer en fråga, ber om ursäkt om det pratats om tidigare. Är det någon här som haft covid som upplevde enorm törst? Jag sveper flera liter om dagen, ibland flera glas i streck utan att törsten dämpas. Nu har jag varit sjuk en vecka och fick för mig att googla på det (dumt, jag vet) och ingenstans står det att det kan vara ett symtom men det dyker upp i många diskussioner om långtids-covid. Så då blir jag såklart nojig och tänker att detta aldrig kommer sluta nu, jag kommer vara törstig resten av livet :nailbiting::cautious: Någon med erfarenhet, input?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
73 197
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Funderar lite på det här att så pass många har vägrat AZ och valt att avboka eller inte har för avsikt att vaccinera sig öht. Sverige...
25 26 27
Svar
537
· Visningar
29 453
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp