Bukefalos 28 år!

Covidråttaor?

MJLee

Trådstartare
Ja alltså inte att jag tror att covid sprids genom råttor. Men om det var på g med ett covid vaccin och behövs kliniska tester på människor för att testa, skulle ni ställa upp? Jag funderade lite på det idag (istället för att tänka allvarligt på Jesus) och kom fram till att jag skulle göra det. Eftersom jag har en del bakomliggande sjukdomar skulle jag förhoppningsvis vara en bra försökskanin.

Nu förstår jag att folk som har barn och liknande skulle tveka mer och jag vet att de flesta inte förstår att kärleken till min katt inte är mindre än för människor. Men skulle det bidra till att få slut på pandemin så skulle jag riskera det.

“Logic clearly dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few.”
Spock
 
Ja alltså inte att jag tror att covid sprids genom råttor. Men om det var på g med ett covid vaccin och behövs kliniska tester på människor för att testa, skulle ni ställa upp? Jag funderade lite på det idag (istället för att tänka allvarligt på Jesus) och kom fram till att jag skulle göra det. Eftersom jag har en del bakomliggande sjukdomar skulle jag förhoppningsvis vara en bra försökskanin.

Nu förstår jag att folk som har barn och liknande skulle tveka mer och jag vet att de flesta inte förstår att kärleken till min katt inte är mindre än för människor. Men skulle det bidra till att få slut på pandemin så skulle jag riskera det.

“Logic clearly dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few.”
Spock
Beror på om jag måste sitta i kartantän eller ej! Jag har varit försökskanin på sömnmedicin och hade gärna testat ett vaccin. Men kan inte vara borta från jobbet något mer. (Eller dykningen, men det är av egoistiska skäl!)
 
Absolut.
Innan ett vaccin testas på människor har det gått igenom en hel del andra tester. Och med det skyndsamt framtagna vaccinet mot svininfluensan, där någon detalj missades, vill man garanterat inte göra samma misstag igen. Så ja jag skulle absolut kunna vata försökskanin.

Bodde jag närmare läkemedelstillverkarna hase jag kunnat testat lite av varje.
 
Nej, men bara för att jag går på medicin som inte gör det lämpligt med alla vaccin. Vore jag frisk så absolut. Nån måste ju vara bland de första människor man testar på.
 
Ja alltså inte att jag tror att covid sprids genom råttor. Men om det var på g med ett covid vaccin och behövs kliniska tester på människor för att testa, skulle ni ställa upp? Jag funderade lite på det idag (istället för att tänka allvarligt på Jesus) och kom fram till att jag skulle göra det. Eftersom jag har en del bakomliggande sjukdomar skulle jag förhoppningsvis vara en bra försökskanin.

Nu förstår jag att folk som har barn och liknande skulle tveka mer och jag vet att de flesta inte förstår att kärleken till min katt inte är mindre än för människor. Men skulle det bidra till att få slut på pandemin så skulle jag riskera det.

“Logic clearly dictates that the needs of the many outweigh the needs of the few.”
Spock
Jag är pragmatisk, och utan att ha egentlig kunskap så antar jag att man första fasen inte skulle testa personer i en riskgrupp, eller med bakomliggande riskfaktorer. Så min spontana tanke är väl att ja, jag är typen som skulle se ett egenvärde i att bidra till forskning, samtidigt så inser jag att det förmodligen skulle ta mer resurser i mitt fall + står på medicinering som inte är kompatibelt med alla vaccin.
 
Jag tycker att alla som ropar på att andra ska pröva Hydroxiklorokin mot Covid-19,
ska tvingas in som första försökskaniner för ett kommande nytt vaccin mot sjukdomen.
 
Så länge jag fick betalt, slapp sprutor och kunde fortsätta leva hyfsat normalt med djur och plantor - absolut! Testa på!
 
Jag tycker att alla som ropar på att andra ska pröva Hydroxiklorokin mot Covid-19,
ska tvingas in som första försökskaniner för ett kommande nytt vaccin mot sjukdomen.
Varför, jag skulle inte tveka att testa ett godkänt läkemedel (om än för en annan sjukdom) och givetvis ska ingen tvingas men det lär finnas drösar av frivilliga för test

Jag hade velat ta del av tillgängliga fakta innan jag givit mig in på test av vaccin. Om jag får tillräcklig information och den är tillfredsställande så hade jag troligen nappat. Det beror också på hur angeläget det är, jag antar att det troligen skulle kunna vara slagsmål om att få testa covid19 vaccin och då kan de som verkligen vill gå före.
 
Så länge jag fick betalt, slapp sprutor och kunde fortsätta leva hyfsat normalt med djur och plantor - absolut! Testa på!

Sprutor är det nog svårt att undvika med tanke på att det är ett vaccin, och de säkert vill göra ett flertal blodprov för att testa antikroppar. Sedan gissar jag att de vill ha en i en ganska strikt karantän.
 
Sprutor är det nog svårt att undvika med tanke på att det är ett vaccin, och de säkert vill göra ett flertal blodprov för att testa antikroppar. Sedan gissar jag att de vill ha en i en ganska strikt karantän.

Det är det som står mig i fatet, både sprutorna givetvis (jag har gräslig sprutfobi) men också alla djur jag har att ta hand om. Gick det att arbeta runt det på något vis vore jag inte alls oäven.

Inser att jag inte är en optimal kandidat, men jag skulle verkligen vilja hjälpa.
 
Nej, jag hade faktiskt inte ställt upp. Jag vet att läkemedelsindustrin hjälper många människor, men den stjälper också enormt många människor. Och det är bara ett vinstintresse i allting. Det är ju sällan de gör någonting för den goda gärningens skull, trots att de skulle kunna göra det.

Hela läkemedelsindustrin är liksom rutten. Och jag vill inte bli ett offer i mängden på försöken att bli ännu rikare.
 
Inte för ett så förhållande banalt virus som covid ( eller för den delen svininfluensan), skulle varken vara testperson eller nyttja vaccinet.
 
Spontant vill jag säga ja.
Med någon minuts eftertanke skulle jag först vilja ha all tillgänglig information kring vad man vet nu, kring ämnet i sig och så vidare.

//Har läst läkemedelskemi..
 
Beror på ersättning både när jag testas och hur ersättningen och hjälp ser ut om det inte blir det resultatet som hoppas på.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag hade inte gjort det. Jag tror att processen kommer vara mer forcerad än i vanliga fall och i och med det innebära onödiga risker (fler än normalt vid testning) för testpersonerna, så i just detta fall hade jag inte tagit det och hade också varit skeptisk till att ta det färdiga, precis som jag var (och avstod) gällande svininfluensavaccinet.
 

Liknande trådar

G
Ekonomi & Juridik Jag har blivit offer för ett försök till internetbedrägeri! Därför vill jag varna andra om detta och publicera mail som jag fått av...
Svar
7
· Visningar
3 460
Senast: terese
·
Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
1 885
Senast: fio
·
Avel Holsteiner-blod och hopphästavel generellt. Klipper in den här och länkar. Den är lång. “You can only sell one thing – the...
2
Svar
21
· Visningar
2 616
Senast: Mia_R
·
Dressyr Doctor Gerhard Von Schwarrazinhoffer No one had ever interviewed Gerhard Von Schwarrazinhoffer before. I thought it was...
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: Kung Bob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp