Bukefalos 28 år!

Cravings utan att vara gravid

Rosett

Trådstartare
Snälla, säg att jag inte är den enda som smäller i mig! :nailbiting:
Sen ett par veckor har jag haft cravings för kokta ägg, äter 4-8 om dagen. :eek:
Tror jag ska ta ett nu...måste koka fler tills i morgon... :d :D
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

*räcker upp en hand*
Saltgurka
Tacosås
Avokado
Banan
Apelsinjuice

För att ta ett par exempel ;)
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

Är garanterat inte gravid... men veckan innan jag ska ha mens brukar vara hemsk O_o i mitt fall är det inte choklad utan sådana saker man normalt inte skulle smälla i sig i större mängder. Väldigt ofta är det smörgåsgurka eller cornichons straight up :o burkchampignoner direkt ur burken är en annan "favorit" :meh:

Har också empiriskt bevisat att magen inte mår bra efter en halv stor burk smörgåsgurka på raken :crazy:
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

Jadå, hela tiden. :D
Allt från en viss godissort, till någon konstig mat (t.ex. oliver, som jag hatar?!), till frukt, sallad, osv. Gravid är jag inte heller!
Tacos brukar komma och gå - tacos i en vecka, sen uppehåll några månader, sen samma sak igen... Tur man har en sambo som ofta hänger med i mina matcravings! :D
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

Cravings är väl ett utmärkt sätt att få i sig näring. Så länge man låter det ersätta annan mat och inte vara i tillägg till övrig mat, för då blir det lite runt om kaggen till slut.






Jodå, ett par påsar pepparchips i veckan fastnar jättebra runt magen. :angel: :D
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

Jag har ständigt ett sug efter kanel. Har numer ersatt kanelbullar som kunde gå åt i mängder till fiberberikad havregrynsgröt med massa kanel på :D:d Äppelskivor med kanel hjälper också!
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

Ha ha absolut!

Förutom den berömda chokladen kan det vara saker som rå blomkål, löskokta ägg, skinkost, avocado med Herbamare, vanlig ost, pesto, röda linser och kokta morötter.

Tack och lov främst ganska nyttiga saker ändå... Men det är en festlig känsla det där, när det passerar "jag är sugen på" och blir "jag måste ha NUUU!". :)
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

Jag har alltid cravings :( Det bara löser av varandra, jämt och ständigt är det nåt jag måste ha och stoppa i munnen och byter smask efter ett tag. Som tur är har jag även cravings på att träna ;)

Skulle aldrig slutat röka den där dagen i augusti förra året...
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

Ha, Jag hade ocksa helt sjuka kanelcravings forut. At kanelbullar och appelpaj som ett kakmonster. Botet pa det var att ata daliga bean sprouts efter att ha moffat i mig ett paket kanel/apple flingor. Herre javlar jag spydde kanel hela natten. Aldrig atit kanel efter det.
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

Delvis kl
Blev lite nyfiken på att det fanns flera som hade kanel som återkommande "sug"
Kollade upp kanel som då innehåller mycket kalcium, järn och magnesium + vitamin A, C och B-6. Kan ju helt klart vara så att det är något av detta som kroppen behöver.
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

Japp. Ofta en vecka innan mensen kommer brukar chokladsuget komma som en räkning på posten.

Sen har jag olika perioder där jag äter kanske en sort till frukost typ enbart rostat bröd och mjölk. Eller kanske jag äter vaniljyoghurt med müsli ett par månader för att sedan gå över till knäckebröd med ost.

Sambon äter mer varierat och förstår inte alls hur man kan ha samma middag veckan efter O_o
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

Jag har tryckt i mig tre ben and jerrys på en vecka, direkt ur burken, ensam... Jag har ingen frys heller så det går inte att spara heller :o:D
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

Ja. Dijonsenap är det senaste. Och platta nektariner / persikor.
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

Jag kan få det. Ibland tror jag att det är på logiska saker. Det det oftast rör sig om är knäckebröd med leverpastej (järn?), fil med banan, köttfärssås och avocado.

Det går i perioder och periodvis är jag inte det minsta sugen på samma saker.

Precis som någon annan i tråden är jag frukostperiodare, dvs jag äter samma sak till frukost under en period (och äter då ofta samma sak till middag för att det är så gott), sen tröttnar jag helt och byter.
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

Jag har tryckt i mig tre ben and jerrys på en vecka, direkt ur burken, ensam... Jag har ingen frys heller så det går inte att spara heller :o:D

Men då måste du ju äta allt på en gång. :angel:

kl

Jag har bara två ägg kvar. Ska jag gå och handla ikväll eller klarar jag mig tills i morgon? :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Cravings utan att vara gravid

Jag hittar äggskal överallt, t.o.m. i sängen. :eek:

Slut på ägg igen, funderar på att gå och köpa.
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

Snälla, säg att jag inte är den enda som smäller i mig! :nailbiting:
Sen ett par veckor har jag haft cravings för kokta ägg, äter 4-8 om dagen. :eek:
Tror jag ska ta ett nu...måste koka fler tills i morgon... :d :D

Skulle satsa på ett par bra feta med negativt spann. Lite mer all moutain än bara lössnö.
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

Du är inte ensam om att ha cravings
Det är verkligen kroppen som styr händerna till skafferi och kylskåp!!

Nötter & mandel & pumpa/solroskärnor (inte bara en näve som anses vara nyttigt)
burk Nutella (som jag köper för att ha som fyllning i kakor, men den hinner inte ner i kakorna:d)
Rå broccoli
Ruccola
Hallonsorbet med chokladsås
Kokos (duger ifall det inte finns nötter)
Kaviar spritsad på en stor matsked
Soltorkade tomater (där har jag nästan lite missbrukstendenser, ser mig själv ställa burken/burkarna bakom annat i kylskåpet för att det inte ska synas hur mycket som är taget och hur många burkar som faktiskt står där.. men snart har jag ätit mig färdig på det - cravingen börjar avta)
Finns mer..
 
Sv: Cravings utan att vara gravid

Åh !


Jag skulle kunna leva på en diet av nötter/mandlar, herrgårdsost och morötter.
 

Liknande trådar

Mat Ni som tränar hårt vad äter ni efter ett pass. Jag kör två dagar per vecka ett ganska tufft pass där jag räknat ut att jag gör av med...
2
Svar
29
· Visningar
1 666
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
806
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 629
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 378
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp