CreaLight!

wtf

Trådstartare
Var på symässan i kista i helgen, och hittade en himla kul grej!
man tar ett glaskärl, dekorerar det med vad fan man vill, fyller på vatten och toppar med rapsolja. därefter lägger man dit en plastbricka med en veke i och tänder!
vips så har man ett evighetsljus :D

nån som har köpt samma?
här är några av mina ljus:

färska gerberor


häller i oljan


närbild på buddhan





kul va? :)
 
Sv: CreaLight!

det är nån speciell plastbricka, det är som tre spår i den och ett hål för veken.
köper man ett sånt där paket så får man veken med, ett helt nystan och man använder bara ~1 cm varje gång (bör räcka 12 timmar). men det tror jag finns i hobbyaffärer!

googla på crea light så kanske du hittar nån som säljer :)
 
Sv: CreaLight!

Sådana där hade jag på 80-talet, då hette de flytljus;)

De finns ju nu med, men det är ju nåt helt annat, de är ju som vanliga värmeljus fast ofta runda eller i form av blommor etc som flyter.

Det här är ju som ett 'lock' med veke i, så man tänder på veken vid ytan, om jag förstått det rätt, såg hos en bekant, ser klart fränt ut om man har fina saker i 'ljuset':)
 
Sv: CreaLight!

Såna hade vi när jag var små :love: 80-talet nån gång. Jag gjorde ljus med olika spelkulor, ett med stenar från gården, ett med lingon och blåbärsris etc. Skitkul att sitta o pyssla med. Måste fråga mamma om hon har det kvar :love:
 
Sv: CreaLight!

Sådana köpte jag på en julmarknad för några år sedan, men jag har faktiskt aldrig använt dem. :o Men det är verkligen fint och går ju att göra i många olika varianter! Nu inspirerade du mig till att plocka fram mina grejer. :)
 
Sv: CreaLight!

Nej det var runda genomskinliga plastbitar men fyra kanaler in till veken så att oljan kunde rinna in.
 
Sv: CreaLight!

vad tråkigt.. jag beställde därifrån här om dagen, så håll utkik!
 
Sv: CreaLight!

När jag googlade var det en som hade en auktion som slutade 8 november. Så ja man får hålla utkik. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp