Crockpot - oemotståndliga recept

Caoimhe

Trådstartare
Jag köpte en crockpot med drömmen om att få till riktigt, riktigt god mat med minimal ansträngning. Efter ett par omgångar med totalt misslyckad, smaklös, tråkig mat så känner jag mig lite modfälld. Men så kom jag på att det måste ju finnas människor på Buke som har mästrat konsten, så nu tänkte jag att ni kunde få dela med er av era allra bästa recept att tillaga i en crockpot!

(Av personliga själ undarber jag recept som kräver någon slags alkohol vid tillagning - är det en valfri ingrediens som rätten klarar sig utan så går det bra. :))
 
Jag köpte en crockpot med drömmen om att få till riktigt, riktigt god mat med minimal ansträngning. Efter ett par omgångar med totalt misslyckad, smaklös, tråkig mat så känner jag mig lite modfälld. Men så kom jag på att det måste ju finnas människor på Buke som har mästrat konsten, så nu tänkte jag att ni kunde få dela med er av era allra bästa recept att tillaga i en crockpot!

(Av personliga själ undarber jag recept som kräver någon slags alkohol vid tillagning - är det en valfri ingrediens som rätten klarar sig utan så går det bra. :))
Det är lite fel årstid för mig att tänka på crock-pot, men det var inte länge sedan som jag tillagade en hel kyckling i min. Jag brukar då krydda ordentlig både på insidan och utsidan och sedan köra kycklingen (utan tillsatt vätska) tills köttet trillar av benen. Det brukar ta 5-6 timmar på låg värme.

Risgrynsgröt gör jag också uteslutande i crock-potten numera. Den blir perfekt :) !
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
41 040
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp