Crosstrainer hemmabruk

mars

Trådstartare
Någon som har crosstrainer eller motionscykel hemma?
Vad ska man köpa som är tillräckligt bra och ej gnisslar eller känns som den ska välta.
Alltså inget skräp som inte fungerar.
Vilket av alternativen ovan är bäst för att få lite bättre kondition?
Känns som man rör sig mer med en crosstrainer.
Detta är för att börja komma igång efter operationer och längre vila.
 
Jag har Julas crosstrainer, den billiga. Den är väl exakt som man kan förvänta sig en crosstrainer från Jula. Lite trög men fungerar bra och känns inte som den ska välta. Nackdelen är väl att den är ganska liten så är man väldigt lång så tror jag stegen blir lite korta. Jag är kort men känner ibland att jag skulle behöva lite mer space, har dock vant mig nu. Tycker den är prisvärd ändå.
 
Jag köpte för billig peng en begagnad crosstrainer här i mitt närområde. Fick väldigt mycket crosstrainer för pengarna och har använt den långt mera än jag hade trott. Fick ju också då se på den och "känna på den" och pröva innan jag köpte den när jag var och hämtade den. Känns inte som den ska välta. Har ingen aning om märke eller så men tipsar om att kolla begagnatmarknaden i närheten ifall där skulle finnas någon passlig. Min säljare ville ha en löpmatta istället och sålde därför sin crosstrainer.
 
Hade hellre köpt cross trainer en cykel faktiskt. Innan Corona slog till som värst tränade jag mesta dels de på gym för konditionen. Föredrar de framför cykling. Hade cykling som rehab för opererat lårben en gång i tiden och tröttna rejält.
 
Jag har både och.
Innan crosstrainern gjorde jag en hel del research och längden på steget tillsammans med stabiliteten är det viktigaste. Så så långt steg som möjligt för bättre eliptisk rörelse.
Min ct är från master training och kostade runt 6000,

Spinningcykeln är också från master och där var kriterierna så tungt svänghjul som möjligt och remdrift. Detta var i början av corona och jag fick ta den cykel jag kom över. Det blev masters enklaste modell och den är helt ok men inte helt distinkt när man ska ställa in motståndet.

Lägg hellre på lite pengar på saker som fungerar. Nu i post-restriktionernas samhälle lär säkert en del hemmaträningsatteraljer komma ut på begmarknaden 😉
 
Jag har både och.
Innan crosstrainern gjorde jag en hel del research och längden på steget tillsammans med stabiliteten är det viktigaste. Så så långt steg som möjligt för bättre eliptisk rörelse.
Min ct är från master training och kostade runt 6000,

Spinningcykeln är också från master och där var kriterierna så tungt svänghjul som möjligt och remdrift. Detta var i början av corona och jag fick ta den cykel jag kom över. Det blev masters enklaste modell och den är helt ok men inte helt distinkt när man ska ställa in motståndet.

Lägg hellre på lite pengar på saker som fungerar. Nu i post-restriktionernas samhälle lär säkert en del hemmaträningsatteraljer komma ut på begmarknaden 😉
Japp jag ska försöka hitta en bra kvalitets maskin på beg marknaden
 
Vi har en crosstrainer, köpte den väldigt billigt begagnat men det är ett bra märke så hade kostat betydligt med ny.

Gillar den mycket!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kroppen bråkar och jag behöver röra på mig mer så jag funderar på att köpa en Crosstrainer eller ngn liknade träningsmaskin att ha...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
792
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 157
Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 064
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp