Crosstrainer?

tanten

Trådstartare
Hittade ingen tråd att ansluta till så jag startar en...

Funderar allvarligt på att skaffa en crosstrainer och ställa den i uthuset. (mitt hus är så pyttigt att det faktiskt inte finns en plats att ställa den på inomhus)

Googlar lite och blir inte klok. De finns ju från tusenlappen upp till astronomiska priser. Hur billig apparat kan man skaffa utan att ledsna ur totalt?
jag HAR tränat crosstrainer på gym och får ont men tror att de beror på att jag tagit i för häftigt i andras åsyn. Inbillar mig att jag skulle kunna ha nytta av den om jag kunde starta försiktigt. 10 minuter har man alltid tid att gå ut och göra något på. T.ex. medan man väntar på att pannan ska ta sig....

Vad tror bukepedia? Hur billig apparat kan jag köpa utan att bli förbannad på plastighet och usel kvalitet?
 
Grannen fick en crosstrainer till present för många år sen, den står låååångt in i uthuset,,,,,,,,, :D
 
Vad tror bukepedia? Hur billig apparat kan jag köpa utan att bli förbannad på plastighet och usel kvalitet?
Jag tror ingenting om crosstrainers. Men vi köpte en motionscykel med samma tanke, och då köpte vi nästan den billigaste variant vi hittade, med tanken att vi först ska se om vi kommer att använda den, och om vi använder den så kommer vi kanske i efterhand på finesser som vi saknar och måste ha, till nästa gång. Nu har den hållit helt ok, och vi använder den faktiskt, så billig funkade för oss. Annars känns det som att det är lätt hänt att man i efterhand inser att just den finessen är en måste-ha, och den fanns inte på mojängen man just köpte - har man då köpt en dyr variant är det jobbigare att byta.
 
Hittade ingen tråd att ansluta till så jag startar en...

Funderar allvarligt på att skaffa en crosstrainer och ställa den i uthuset. (mitt hus är så pyttigt att det faktiskt inte finns en plats att ställa den på inomhus)

Googlar lite och blir inte klok. De finns ju från tusenlappen upp till astronomiska priser. Hur billig apparat kan man skaffa utan att ledsna ur totalt?
jag HAR tränat crosstrainer på gym och får ont men tror att de beror på att jag tagit i för häftigt i andras åsyn. Inbillar mig att jag skulle kunna ha nytta av den om jag kunde starta försiktigt. 10 minuter har man alltid tid att gå ut och göra något på. T.ex. medan man väntar på att pannan ska ta sig....

Vad tror bukepedia? Hur billig apparat kan jag köpa utan att bli förbannad på plastighet och usel kvalitet?
Det enda jag kan tipsa om är att sätta upp en helkroppsspegel framför så du ser dig själv. Underlättar träningen avsevärt, tycker jag iaf :)
 
Det enda jag kan tipsa om är att sätta upp en helkroppsspegel framför så du ser dig själv. Underlättar träningen avsevärt, tycker jag iaf :)
:confused:
Varför skulle jag som avskyr att titta på mig själv bli motiverad av det?
Skulle snarare göra så att jag aldrig någonsin tränade.
 
Hittade ingen tråd att ansluta till så jag startar en...

Funderar allvarligt på att skaffa en crosstrainer och ställa den i uthuset. (mitt hus är så pyttigt att det faktiskt inte finns en plats att ställa den på inomhus)

Googlar lite och blir inte klok. De finns ju från tusenlappen upp till astronomiska priser. Hur billig apparat kan man skaffa utan att ledsna ur totalt?
jag HAR tränat crosstrainer på gym och får ont men tror att de beror på att jag tagit i för häftigt i andras åsyn. Inbillar mig att jag skulle kunna ha nytta av den om jag kunde starta försiktigt. 10 minuter har man alltid tid att gå ut och göra något på. T.ex. medan man väntar på att pannan ska ta sig....

Vad tror bukepedia? Hur billig apparat kan jag köpa utan att bli förbannad på plastighet och usel kvalitet?

Det kanske går att hitta en begagnad?
Jag kan tänka mig att äldre varianter av kvalitet fungerar bättre än en ny, billig.
 
Jag har min crosstrainer och kör på den regelbundet. Jag uppskattar att kunna ställa ett program, ställa tiden och se distansen jag "sprungit". Det gör att jag kan ha mål och vet hur mycket jag brukar orka och på så sätt kan jag tävla mot mig själv. Det motiverar mig i alla fall. :angel::idea:
 
Begagnad var en tanke jag inte tänkt. tack för tipset.
(är ingen second hand-människa. Antalet loppisar jag besökt i min livstid kan nog räknas på ena handens fingrar :D )
 
Begagnad var en tanke jag inte tänkt. tack för tipset.
(är ingen second hand-människa. Antalet loppisar jag besökt i min livstid kan nog räknas på ena handens fingrar :D )
Blocket kanske?
Eller ibland finns Facebook grupper där folk säljer eller ger bort saker
Jag tror detta är just en sådan sak som man kan hitta bra begagnade
 
:confused:
Varför skulle jag som avskyr att titta på mig själv bli motiverad av det?
Skulle snarare göra så att jag aldrig någonsin tränade.

Träningen upplevs inte som lika ansträngande om man har något rörligt att fästa blicken på, i det här fallet sig själv alltså. Ansträngningen känns av mer om man bara glor in i en vägg och brukar resultera i kortare träningspass.
 
Det finns rätt bra guider att läsa för tips på hur man väljer, tror inte jag kan länka eftersom det oftast är sidor som säljer också. Men googla "välja crosstrainer" eller liknande och läs några olika. Mitt främsta tips är steglängd, hopplöst att harva på en med för kort steglängd...
 
Jag fick för mig att jag ville ha en crosstrainer, köpte en begagnad för typ 300kr. Den har inte många finesser och jox, men den är stadig och har funkat jättebra:up: Nu överanvänds den inte om man säger så, men perfekt för mig som spontan-crosstrainar typ 10minuter varannan vecka:D
 
Vi köpte en begagnad för 900 kr, hade kostat många tusen ny. Använder den ganska flitigt under höst/vinter och inte alls just nu när det går att motionera ute!

Har den i källaren framför TV:n, skulle aldrig ha tålamod att stå längre stunder utan något att koncentrera mig på!

Så kolla blocket, när vi skulle köpa fanns flera varianter ute bara i vår stad
 
Jag tänkte placera den vid fönstret med utsikt över dammen och bäcken :up:
framför tvn är också ett bra alternativ, åtminstone den tid på året då det är trist att glo ut genom fönstret...
Här finns en sån variant som säljs på ÖoB, som jag bytt till mig begagnad. Funkar helt okej.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp